Koppling Swedbank, automatkontering och flera resultatenheter - eEkonomi

• 10
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag undrar om det är planerat en koppling från eEkonomi mot Swedbank på motsvarande sätt som mot Handelsbanken och om det kommer att gå att hantera flera bankkonto (minst 3) med automatkontering. Dessutom vill jag veta om flera resultatenheter är på gång.
Foto på Jorgen

Jorgen

• 160 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 10
Foto på Emelie Citron

Emelie Citron, UX Designer - Visma eEkonomi

• 7,236 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Vi för dialog med fler banker än Handlesbanken, mer än så kan jag inte ge dig just nu varken när det gäller vilka banker det rör sig om eller om det i framtiden finns möjlighet att koppla mer än ett konto.

Vad gäller resultatenheter så ligger det som ett önskemål som vi gärna vill se över, men jag har ingen tidplan för det idag.

//Emelie
Foto på Jerker

Jerker

• 102 poäng 100 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Fakturabetalning.

Hej. När jag skapar en leverantörsfaktura kan man bara koppla till Handelsbanken eller som i mitt fall även till Swedbank?
Och hur gör man i så fall?
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag slår ihop din fråga med en tidigare tråd gällande bankkoppling eEkonomi och Swedbank. I dagsläget finns ingen funktion för att koppla leverantörsfakturorna automatiskt.

Du betalar dina leverantörsfakturor direkt på banken och sen stämmer du av dem i ditt program.
Läs här om hur du registrerar en leverantörsfaktura som betald: http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-eaccounting/se/default.htm#b-cash-bank-register-purchaseinvoice.htm

/Anna
Foto på Fru Andersson

Fru Andersson

• 110 poäng 100 badge 2x thumb
Hur är läget nu med koppling till Swedbank och E-ekonomi?
Foto på Kontoriet.se

Kontoriet.se

• 212 poäng 100 badge 2x thumb
Koppling mot Swedbank och andra banker.

Hej!

Hur ser planen ut att införa koppling mot andra banker än Handelsbanken som eekonomi har idag? :)
Foto på Emelie Citron

Emelie Citron, UX Designer - Visma eEkonomi

• 7,236 poäng 5k badge 2x thumb
Hej kontoriet.se!

Någon tidplan kan jag tyvärr gå ut med - men vi har pågående dialog med ett flertal banker och hoppas på att kunna presentera en ny bank inom en ganska snar framtid.

//Emelie
Foto på Elias

Elias

• 396 poäng 250 badge 2x thumb
Objekt - eEkonomi.

Jag har ett bolag med flera objekt som jag vill bokföra i eEkonomi. När kommer jag kunna göra det?
Foto på Elias

Elias

• 396 poäng 250 badge 2x thumb
Koppling till Swedbank - eEkonomi.

Jag har flera bolag som idag har Swedbank. när kommer den lösningen liknande lösningen med Handelsbanken att bli klar. innan dess kan inte dessa bolag flyttas till eEkonomi
Foto på Karoliina

Karoliina

• 632 poäng 500 badge 2x thumb
Något nytt på koppling från eEkonomi mot Swedbank fronten?
Foto på Kristina Martinsson

Kristina Martinsson, Produktansvarig Marknad

• 1,104 poäng 1k badge 2x thumb
Hej, 

Vi jobbar kontinuerligt med att få kopplingar till fler banker. Hur kopplingarna ser ut beror på bankerna. När det gäller Swedbank så kan jag inte ge någon tidplan men vi håller tummarna att vi får till ett samarbete inom kort och jag kan i dagsläget inte säga exakt hur den kopplingen ser ut. 

//Kristina
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Community Manager

• 19,944 poäng 10k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej! 

Tänk att jag får möjligheten att agera påskhare detta år och dela ut påskägg till er!
I mitt påskägg ligger en bankkoppling till Swedbank, bra va? 

Aktiverar du bankkopplingen så kommer du med automatik få in ditt kontoutdrag under Kassa- och bankhändelser. Läs mer i Arbeta med eller utan bankkoppling om hur du gör för att aktivera kopplingen. 

/Lisa 
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.