Gå tillbaka till gamla Visma Administration

  • 0
  • 4
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Efter lång väntan så tog vi steget att "uppgradera" till version 2018.1 i helgen. Nu när användarna är tillbaka upptäcker vi att systemet går extremt långsamt i vissa delar och att hela servern får kraftigt nedsatt prestanda. Dessutom har flera funktioner i systemet förändrats till det sämre för användarna. Jag ser att fler klagat på det. Mycket besviken på att ni släpper en så här usel produkt. Jag ser tyvärr ingen annan utväg just nu än att backa tillbaka till 2017-versionen utan SQL. Hur går man till väga? 
Foto på Henrik

Henrik

  • 2,588 poäng 2k badge 2x thumb
  • Besviken

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 4
Foto på BennyO

BennyO

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Hej, 

Enda sättet att "backa" är att göra en komplett avinstallation av Visma Admin SQL, installera föregående version (2017.x), och återställa er senaste säkerhetskopia som togs i en version av Visma utan stöd för SQL. 

D.v.s., arbetet som ni gjort i Visma Administration sen ni uppgraderader till SQL är ogjort och måste göras om på nytt igen efter att ni backat. 
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,182 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Henrik
Ledsamt att höra att du inte är nöjd med senaste versionen. Vad gäller prestandan kommer den att bli bättre och bättre i de delarna som är långsamma idag. Vi uppdaterar med nya versioner betydligt snabbare och mer löpande än vi gjort tidigare så du får en bättre och snabbare produkt. Detta är också ett arbetssätt som vi kommer att hålla, det blir inte bara en version om året utan flera. Tanken är att produkten ska vara så snarlik som tidigare alltså ingen förändring i funktionaliteterna. Dock kan inte allt hanteras exakt lika i en dBase som i en SQL-databas.
(Redigerad)