Gamla leverantörsfakturor som är "fast" i reskontran - Compact

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)

Hej

Sen jag började på mitt jobb 2015 så har det legat kvar 2 fakturor som är "fast" i leverantörsreskontran sedan 2005. de finns inte under "obetalda" eller "överförda" och de liksom "sabbar" avstämningen varje gång. Någon som vet hur man kan "få bort dem" där? har några sedan 2013 i kundreskontran som är fast men de är fast i "hantering av fakturor" så det påverkar inte reskontran på samma sätt :)

Foto på JennyB

JennyB

  • 442 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Jesper Fogelström

Jesper Fogelström, Application Specialist Lön/Lön Anställd/Resa&utlägg

  • 6,252 poäng 5k badge 2x thumb
Hej! 

Om du går till en av fakturorna och sedan väljer fliken betalningar m.m. kan du där då välja ändra betalstatus? Om du kan välja det så ska du kunna betala bort summan och välja ett konto som du vill det ska hamna på. Du kan sedan välja att skriva ut en utbetalningsjournal på betalningen så kommer din avstämning att balansera och bli bra. Om du inte vill att summan ska gå in i bokföringen så kan du ställa in manuell hantering av bokföringsorder, det ställer du in via Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Bokföring. Viktigt du bockar ur rutan manuell hantering av bokföringsorder efter du skrivit ut denna journalen. 

Tack på förhand! 
Foto på JennyB

JennyB

  • 442 poäng 250 badge 2x thumb
Hur menar du "gå in på fakturan" i Visma Compact så ser man inte leverantörfakturorna som i Visma Administration, de ligger under "obetalda" om man kan betala dem. Dessa ligger redan markerade som "betalda" under listan för Betalda. Så jag kan inte "betala" dem på nytt.

Går jag in i reskontran på leverantören och klickar på fakturorna så syns de som "betald" men inte på reskontralistan dvs utskriften. det enda jag kan ändra på den är att "spärra" den.
(Redigerad)
Foto på Jesper Fogelström

Jesper Fogelström, Application Specialist Lön/Lön Anställd/Resa&utlägg

  • 6,252 poäng 5k badge 2x thumb
Hej! 
Ursäkta sent svar från vår sida. 
Vi kommer behöva göra en rättning för att lösa ditt problem. Jag skulle behöva din mejladress och sedan får du ett mejl av mig där du ska bifoga din kopia, så gör vi en rättning åt dig för detta. 
Foto på Malin Kjellberg

Malin Kjellberg, Moderator

  • 1,948 poäng 1k badge 2x thumb
Hej JennyB!

Jag har nu skapat ett ärende på detta hos oss och även mejlat dig på e-postadressen du angav ovan.

Trevlig helg!