Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Går det att importera in fakturarader från en CSV-fil?

Hej! Det är så att vi säljer brandutbildningar till ett stort företag och då vill kunden ha med vilka deltagare som har gått kursen på fakturan. Så då undrar jag om vi kan importera in en csv fil till Visma? Vi har hjälp av en dataprogrammerare och han undrar om vi har en modul i Visma som gör att vi kan importera in faktura-rader?

4 SVAR 4
Davor P1
CHAMPION

Hej Carina,

Det bör gå att importera denna information, men då krävs det med största sannolikhet att ni har VISMA INTEGRATION som tillägg till Administration för att det skall fungera.

Om det inte är ofta detta behövs rekommenderar jag att man "klipper och klistrar" informationen till Visma. Denna variant är ju dock lite mer tidskrävande så man får ställa det i relation till kostnaden för Integration modulen (runt 1100 kr/år + serviceavtal för Visma)

Davor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan man köpa denna integration modulen för en treårsperiod och sen avsluta det? För vi behöver det nog bara i tre år för sen går avtalet med kunden ut.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Utöver Visma Integration kommer ni behöva hjälp av en integrationspartner. Vi har en "Axta-lösning" för detta och kan hämta upp uppgifterna direkt från Excel om det underlättar ytterligare, skapa faktura och lägga in uppgifterna.
Hör av er om det känns aktuellt så vi får mer info och kan lämna pris, johan@konsultstockholm.se 
Mvh
Johan