Går ej att bokföra - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Det har varit tvärstopp att bokföra några som helst verifikationer söndag kväll.
Trots att det står när man loggar in att alla system är i drift!
Foto på Lars R

Lars R

  • 10,370 poäng 10k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Lars R,

Varför gick det ej att bokföra? Kom du ej in i din tjänst Visma eEkonomi och i så fall vart tog det stopp? 
Kom du in på vismaspcs.se utan problem?
Eller var det så att det strulade först när du var inne i tjänsten?

Jag har kollat hos oss och kan ej se att du skulle ha fått nåt felmeddelande.

Nu förstår jag att detta var i söndags och tar för givet att det fungerar som det ska för dig idag men återkom gärna ändå med mer info om exakt vad det var som inte fungerade och vad som då hände.

Ha en fin kväll!
/Cecilia
Foto på Lars R

Lars R

  • 10,370 poäng 10k badge 2x thumb
Hej!

Jag hade inga problem att komma in i  systemet. Jag försökte ta upp några bokförda transaktioner och göra ändringar i dom. På samma sätt som alltid. Men när jag klickar på Bokför står systemet och idlar ett bra tag. Sedan får jag tillbaka min registreringsbild. 
Jag försökte med flera olika typer av transaktioner men alltid samma resultat. Försökte exv skapa en helt ny verifikation. Men det gick inte heller.
Stängde ner webläsaren, Chrome, och började om. Inget hjälpte.
Plötsligt fungerade allt igen måndag kväll.
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

  • 5,194 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Lars,


Jag vet att detta var några dagar sedan och att verkar fungera för dig i nuläget så det är inte så mycket som går att felsöka i nuläget. Jag har kollat på vår statussida och kan inte se att det var några driftstörningar i söndags. När det inte fungerar så får du gärna testa det som du kanske har hört tidigare, att logga in i en annan webbläsare, alternativt att rensa cache och cookies i webbläsaren du arbetar i för tillfället. Man kan även testa att surfa inkognito eller att gå ut i en webbläsare i mobilen för att se om det fungerar där. Annars får du gärna återkomma om felet skulle återkomma, antingen till supporten på chatt eller telefon men även här på forumet eftersom supporten inte alltid är öppen.


Trevlig helg!
/Theodor