Går ej att logga in i gadget - Visma Stämpla

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,

En av våra nya användare kan inte logga in i gadgeten. Det står att användarnamn eller lösenord är fel men vi har dubbelkollat att det är rätt. Det går bra att logga in på er hemsida och stämpla, det går också bra att logga in i Android appen utan problem. Det är bara i gadgeten på PC som det inte fungerar. Vi har provat på mer än en PC med samma resultat.

Bifogar en bild på hur det ser ut. Vad kan vara felet?

Tack på förhand!

MVH
Robert

Foto på robert

robert

  • 514 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

  • 1
Foto på Joakim Karlsson

Joakim Karlsson, Fd Produktspecialist Visma Lön

  • 35,320 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Robert!
Det låter lurigt det här. En fråga som dyker upp direkt är om det fungerar för andra användare att logga in via gadgeten på PC-datorerna ni har testat?
Foto på robert

robert

  • 514 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Joakim,

Ja, det verkar fungera för alla andra. Jag la upp två användares gadgetar samtidigt i morse och den ena loggade vi in på direkt men när den andra personen skulle testa lite senare så fungerade inte hennes inloggning.

Vi har en dator i receptionen som alla har varsin gadget på för inloggning så jag tänkte först att det kanske var datorn som inte kunde hantera detta men vi provade även på användarens egna dator som är helt ny med Windows 7 även den men det blev precis samma resultat.

Vi använder Visma Lön till allt detta, kan det finnas något där som vår löneadministratör missat? Det är även hon som lägger upp våra konton hos er.

//Robert
Foto på Joakim Karlsson

Joakim Karlsson, Fd Produktspecialist Visma Lön

  • 35,320 poäng 20k badge 2x thumb
Hej igen!
Jag tror inte ni har glömt något eftersom användaren, om jag tolkade dig rätt, kan logga in med sina inloggningsuppgifter direkt på vår hemsida och i appen för Android.

Hade inte hennes inloggning fungerat där heller hade man kunnat ana att det var någon inställning som var fel eller om avtalet kanske inte var godkänt av henne. Det här blir nog enklast att reda ut via telefon så jag ber en kollega att ta kontakt med dig för att undersöka saken närmare. 
Foto på robert

robert

  • 514 poäng 500 badge 2x thumb
Hej,

Tack så länge.

//Robert

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.