Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Du har inte behörighet att radera företaget

När jag försöker radera företag i Visma Administration 2000 så får jag felmeddelandet ”Du har inte behörighet att radera företaget”.

Jag är inställd som systemoperatör i det företag där jag är inloggad samt även i det företag som jag försöker radera. 

 

Hur ska jag göra för att radera företagen? Är det något som behöver ställas in ytterligare än fullständiga rättigheter för mitt användarkonto? Jag har testat att radera både genom att logga in på en klientdator samt även direkt på servern som innehåller databaserna.

8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är inte så då, att du inte ska vara inloggad på det företag du önskar radera?

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej, det är inte samma företag. Jag försöker radera flera testföretag och får felmeddelandet på samtliga.

använder du byråstöd? då kan det vara så att du ej har rätt behörighet där.

Nej, vi har inget sådant aktiverat.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan jag radera FTG-mapparna för respektive företag istället för att radera företag via gränssnittet? Har det exakt samma effekt, eller kan något bli fel om man på servern raderar databas-mapparna?

Men jag vill egentligen veta varför det inte går att radera via gränssnittet. Att det inte fungerar bör vara någon inställning eller dylikt, som kanske även påverkar andra funktioner förutom att radera företag.
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej!

Är det i ett av de företag du försöker radera som du är inloggad som MM? För om du är systemoperatör i ett företag som MM så är du inte det automatiskt i ett annat företag. 
Det går att radera FTG mapparna i utforskaren men innan du gör det så ta en säkerhetskopia på alla företag först, om du skulle råka ta bort fel företagskatalog. 

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har testat radera företag både med mitt eget användarkonto samt med andra användarkonton. Både mitt användarkonto och de andra har behörigheten systemoperatör inställt i aktuellt företag där jag är inloggad.

Jag har försökt radera flera olika företag, dvs inte det företag som jag är inloggad i, och jag får alltid samma meddelande om att jag inte har behörighet att radera företaget.

Ifall det har samma effekt att radera företagskatalogen som när man raderar ett företag via gränssnittet i programmet så kan jag göra det istället.

Hej!

Ja det har samma effekt att ta bort det i utforskaren som via funktionen i programmet. 

/Linnea