Går ej lägga upp nya användare i Administration version 2017.11

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag skulle lägga upp en ny användare efter uppdatering till 2017.11, men det visade sig att det kan jag inte göra längre, det måste göras på serverdatan. Vi har outsoursat all it, så ingen på företaget har tillgång till servern. Detta innebär att varje gång en ny användare ska läggas upp måste vi kontakta vår it-leverantör (som inte kan Visma-programmen) och försöka förklara för dem hur de ska göra. En otrolig försämring, hur tänker ni när ni gör så?
Foto på susanne

susanne

  • 150 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,376 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Susanne 
Så som du beskriver det ska det självklart inte vara, man ska fortsättningsvis kunna lägga upp nya användare i Administration på en klientdator. Bara du har fulla behörighet. Det är alltså ingen skillnad från förra versionen till den nya, men det hjälper inte dig just nu. Vad får du för felmeddelande när du försöker lägga upp en ny användare? Blir det samma problem på alla klienter?   
Foto på susanne

susanne

  • 150 poäng 100 badge 2x thumb
Det kom upp att den nya användaren inte hade behörighet. Nu har vår it-leverantör med hjälp av er lagt upp nya användaren. Var tydligen väldigt krångligt att lägga upp behörighet för mig på klientdatorn, får se om det fungerar nästa gång.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.