Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Daniel30
MEDLEM

Går inte att döpa om katalogen för backup i Visma ADM 2000 SQL. Detta gick tidigare

I gamla Visma Administration 2000 gick det under Säkerhetskopiering att bara skriva dagens datum, eller vad jag nu skulle känna för direkt på sökvägsraden som kommer upp. Sedan klicka på "Nästa" och säkerhetskopieringen sätter igång.

Sedan uppdateringen kom till går det inte, det kommer ett felmeddelande att sökvägen (den nya) inte är giltig utan jag måste klicka på "bläddra" och då tappar programmet den "förra sökvägen" och jag måste manuellt klicka in till det ställe jag varit och sedan skapa en ny katalog. Detta tar tid, är sjukt frustrerande då det fungerat felfritt i över 10 år.

När tänker ni fixa detta?

1 SVAR 1
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Daniel
Det stämmer att du inte kan skapa undermappar direkt i rutan längre, du behöver välja bläddra och skapa ny mapp den vägen i stället. Förstår att det känns trist och tråkigt men min fundering är då, varför behöver du skapa massa undermappar? Alla kopiorna har unika namn sedan några år tillbaka. I dag heter en säkerhetskopia exempelvis ADMBA_ÖvningsbolagetAB_20180221_1.BCK  och de läser inte över varandra.