Går inte att göra anteckningar när man är instämplad - Lön Anställd

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Många av våra anställda som använder appen Visma Lön Anställd vill kunna göra anteckningar i kommentarsfältet i registreringen fortlöpande under arbetsdagen. Men om man försöker spara visas felmeddelande "Felkod 10" om sluttid för registreringen saknas. Detta måste väl vara en bugg som kommer att åtgärdas, eller?
Observera att detta är ett helt annat problem än andra "Felkod10-problem" så vänligen slå inte ihop denna tråd med någon helt annan frågeställning.
Foto på Mats

Mats

  • 294 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

  • 3,924 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Mats,

Vi vill kolla vidare på detta så jag har mejlat dig för lite mer information.

/Fanny
Foto på mariana fridfjell

mariana fridfjell

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb

Hej!

Jag får samma felkod när jag försöker stämpla ut (stämpla in går bra, men inte ut). Jag har haft det felet i flera veckor nu och det vore bra om det kan åtgärdas snart.

/Mariana Fridfjell


Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Mariana,

Jag kan tyvärr ej lyckas återskapa ditt problem och har testat att stämpla i en iPhone och har version 2018.23 i mitt löneprogram.
Vilken version av löneprogrammet har ni?
Är det endast du i ert företag som har problem med detta eller är ni flera?
Vad använder du för telefon, iPhone, Samsung? Vilken version av appen har du? Senaste är version 4.1.0
Har ni testat att avinstallera appen och installera den på nytt?

Återkom gärna med mer info.

Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på mariana fridfjell

mariana fridfjell

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb

Hej!

Jag har problemet, men även flera av mina kollegor har samma problem. Jag använder mig av Appen Visma Lön Anställd, 4.1.0. Jag har testat att installera om den, men det hjälper tyvärr inte. Jag använder Iphone.

(Redigerad)
Foto på mariana fridfjell

mariana fridfjell

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb

Jag kan fortfarande inte använda appen, utan får fortfarande felmeddelande " Felkod 10, var god försök igen" när jag skall stämpla ut. Finns det någon lösning på problemet inom snar framtid?
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

  • 3,924 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Mariana,

Vi har en samlad forumtråd angående felkod 10 i appen som du gärna får följa för att få uppdatering om detta problem. Som det ser ut nu så är det bra om du har uppdaterat till senaste versionen. Om det fortfarande inte fungerar så har vi fortfarande användare som har problem med detta och därmed får man fortsatt använda sig av länken https://timeclock.vismaonline.com i mobilen, paddan eller datorn för att registrera tider. Du kan hitta forumtråden här

Ha en fin dag!

/Fanny

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.