Går inte att uppdatera Lön600

• 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej, Vi kör Lön 600. Det går varken att öppna eller på annat sätt uppdatera programmet trots uppmaning om detta. ”Denna version av Visma Lön kan inte längre användas med Vismas internettjänster. Du måste uppdatera Visma Lön innan du kan fortsätta att arbeta med detta företag.” Hur skall vi göra för att uppdatera? Vi måste ha omgående hjälp med detta, tack!
Foto på Thomas

Thomas

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 2
Foto på MW

MW

• 152 poäng 100 badge 2x thumb
Jag gick in på vismaspcs.se  - support  - 
ladda ned/uppdatera och hämtade versionen därifrån. 
Foto på Milovic

Milovic

• 122 poäng 100 badge 2x thumb
Har samma problem. Det är ju inga konstigheter att installera en ny version. Problemet är ju att man först vill göra en säkerhetskopia, o det går ju inte när man inte kommer in i den befintliga versionen...
Foto på Hanna

Hanna

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Jag har samma problem! Resterande företag i programmet har rätt uppdaterad version så jag kan inte begripa hur jag ska få till rätt version på det nu sista företaget. Ingen som kan komma med ett tips?!
Foto på Ann

Ann

• 60 poäng
jag fick göra om installationen flera gånger innan det funkade!
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 10,062 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

@Thomas  Jag mejlar dig den senaste versionen, men precis som MW skriver kan du gå in på www.vismaspcs.se - support - ladda ned/uppdatera och hämta den där.

@Milovic, förstår ditt dilemma men hoppas att du ändå har en säkerhetskopia sedan senaste lönekörningen.
I annat fall kan du kika på följande sökväg C: - ProgramData - Visma - Shared data - MSSQL12.VISMA - MSSQL - DATA och där kopierar du filerna SPCS_Lön_Ftg_log.LDF samt SPCS_Lön_Ftg.mdf 
Med dessa två filer på ditt företaget så går det alltid att återskapa företaget om något händer.

@Hanna, jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med supporten som du hittar här
Då kan ni tillsammans lösa ditt problem.

Ha en fin dag!

/Cecilia
Foto på AccountantfromHell_singland

AccountantfromHell_singland, Champion

• 24,212 poäng 20k badge 2x thumb
Vi som har mååååånga lönekunder och kör via Byråstöd blir ju lätt panikslagna när det här kommer upp. Det konstiga är att det bara är två av alla våra kundföretag som råkat ut för det än så länge. Vet du varför det skiljer sig så. Nu är vi mitt i lönekörningar och har ju ingen lust/tid att köra en uppdatering som dessutom avser internettjänster som vi inte använder. Är det så att dom som strular är dom få vi missat att bocka bort den funktionen i tro? Blir lönebesked på papper den här gången vilket känns som en väldigt tillbakagång... var väl inte det som var avsikten med GDPR hoppas jag.... 
Foto på AJ

AJ

• 104 poäng 100 badge 2x thumb

Jag har precis samma problem!!!!

När jag kontaktar visma support så ber dom mig bara att ladda ner den senaste versionen vilket jag har gjort men det fungerar ändå inte. Alla bolag fungerar som det ska förutom ett där jag får felmeddelande: Denna version av visma lön kan inte längre användas med vismas internettjänster. Du måste uppdatera visma lön innan du kan fortsätta att arbeta med detta företag? Men hur ska jag kunna uppdatera det bolaget när jag inte ens kan logga in där? De andra bolagen kan jag logga in i och där har jag senaste versionen!

(Redigerad)
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 10,062 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

@AccountantfromHell_singland,  ja troligtvis är det så att i dessa företag så finns det fortfarande en bock för tjänsten Mitt lönebesked. Tanken med detta var absolut inte att krångla till det extra men förstår ert besvär.

@AJ du bör göra som jag rekommenderade Hanna att ta kontakt med supporten så att ni kan titta på det tillsammans, deras uppgifter hittar du här.

/Cecilia

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.