Går inte synkronisera visma anställd till löneprogrammet

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag ska synkronisera för att göra lönerna säger den efter ett tag att systemet inte svarar.
Foto på Ingrid

Ingrid

  • 92 poäng 75 badge 2x thumb
  • frusterad, behöver göra lönerna

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 2
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

  • 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Ingrid!

Jag skulle behöva lite mer information om vad som händer när du försöker synkronisera? 
Är det när du skapar lönekörningen det slutar svara?
Vilken version har du av löneprogrammet? 
Får du något felmeddelande? Eller hänger det bara sig? 
Om du går in på Arkiv - Synkronisera internettjänster och väljer att synkronisera register, får du något felmeddelande då?  


Kontrollera att du har rätt uppgifter under Arkiv - Användare - Inloggning till vismaspcs.se. Skriv gärna om din e-post och ditt lösenord. 

Har du använt Visma Stämpla tidigare och nu flyttat över informationen till Visma Lön Anställd? 

Om du har flyttat över informationen från Stämpla till Visma Lön Anställd, har du kompletterat informationen i Visma Lön Anställd?
Du behöver gå igenom dina scheman och dina avtal innan du kan fortsätta arbeta. 

Återkom gärna med mer information så försöker vi gärna hjälpa dig vidare :)

/Sanna
Foto på Ingrid

Ingrid

  • 92 poäng 75 badge 2x thumb
Var i kontakt med er support och de var inne i vårt system och kollade. Fick gå igenom så att alla hade ett grundschema utan datering. Det hade alla. Försökte synkronisera igen och upptäckte att någon gick igenom. Det blev minst en synkronisering per anställd innan allt var över. Nu har vi fått problem med apparna. Har fått upp att man ska klarmarkera sin månad men när man trycker på den så står det att dagarna inte är klara. VI har också upptäckt att i appen om man går in under medarbetare så ligger även de som slutat med.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 91,014 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Meddelandet om klarmarkering kommer från "gamla" Visma Stämpla. Vi jobbar på att få bort dem men tills vidare kan de anställda ignorera dem.

/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.