Getsatisfaction läcker e-postadresser till spam

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 3 månader sedan
  • Pågående
  • (Redigerad)
Bakgrund
Eftersom jag har kontroll över både min privata internetdomän (wilk.se) och företagets (teamwilk.se) så använder jag ett system av e-postadresser som är unika för många olika leverantörer.  Bland annat har jag använt en separat adress för mitt konto hos Getsatisfaction. Detta är alltså en separat adress jag får eventuella utskick till från detta supportforum och det är inte den adressen jag använder hos till exempel Visma i övrigt.

Problem
Jag har flera gånger under mitt första år som kund hos Visma och därmed användare av detta supportforum fått skräppost från organisationer/företag (svenska) utan synbara kopplingar till Getsatisfaction eller dess ägare Sprinklr. Detta "spam" har kommit till den adress som enbart använts för just forumet. Eller med andra ord: på något sätt har denna adress kommit på avvägar. Troligaste förklaringen som jag kan komma på är att antingen att Getsatisfaction har sålt användarnas e-postadresser till andra eller så har att de har blivit hackade och blivit av med sin användardatabas.
(Eftersom jag har regisserat mig som utvecklare hos Getsatisfaction så kan det teoretiskt också vara så att det bara är adresser för deras registrerade tredjepartsutvecklare som kommit på villovägar.)


Lösning
Det här dessvärre ett problem som jag inte tror Visma Spcs kan göra så mycket åt på kort sikt annat än att skälla på Sprinklr som är leverantör av forumsystemet Getsatisfaction som detta supportforum använder. Att jag skriver om det här är mer för att uppmärksamma andra användare på om det har reagerat/misstänkt att det förhåller sig enligt ovan.

Alternativ
Långsiktigt lösning: Byt (leverantör av) forumsystem. :-) 



Lägger detta inlägg i "Ny i forumet" eftersom jag inte ser något mer passande i listan över relaterade kategorier? 

Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

  • 13,454 poäng 10k badge 2x thumb

Publicerades för 3 månader sedan

  • 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 89,312 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!
Jag har inte hört talas om något liknande och inte själv råkat ut för det. Men stämmer det så är det ju väldigt allvarligt!
Vi kikar självklart vidare på detta och jag mejlar eventuellt dig.
mvhAnna