Google analytics - Visma Website

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)

Vart tog denna tjänst vägen? I många år har jag använt mig av analytics för att se över statistiken på min hemsida, nu helt plötsligt finns det inte längre!

Kommer aldrig Vismaspcs ta in webbräkanre eller statistic så måste denna tjänst kopplas. Det finns en ikon på översikten men jag kommer inte dit. Att återskapa webbadressen till google gick inte.

mvh jan

Foto på jani

jani

• 140 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

Tjänsten finns kvar:)

Om du går in under Inställningar - Statistik så ska du ha ditt Google Analytics Id här.
Har du redan ett konto hos Google Analytics? 
Om inte kan du skaffa konto direkt via denna sida.

Återkom om jag helt missuppfattat din fråga eller om du har fler funderingar

Ha en fin dag
/Susan
Foto på jani

jani

Hej,

inställningar vart I vilket program?

Varför vill ni int e ta med en besöksräknare?

Jag hade en fråga till I detta forum ang lösenord men den besvaras inte kan du hjälpa till?

mvh jan

Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Jan,

När du loggat in i programmet Visma Website har du olika rubriker högst upp - där hittar du Inställningar. När du klickat på denna rubrik öppnar sig en ruta där du har en flik som heter Statistik

När det gäller din fråga angående besöksräknare, har jag inget bra svar att ge dig.
Tar frågan vidare så kommer du att få ett svar av de/den som är ansvarig för utvecklingen av programmet

Vad är det du undrar över angående lösenord?
Återkom med mer info så ska jag kolla på det.

Ha en fin kväll
/Susan
Foto på jani

jani

Hej, tack för svar, jag hittade statistiken men jag har alltid önskat en räknare som visas på hemsidan, finns ju på de flesta andra siter sedan manga år, hade själv det I ett annat hemsideprogram för 10 år sedan!

Ang lösenord. Jag vill inte att min andra användare ska komma åt min domän hultetsimonsgard. Han ska bara komma åt den andra domänen som kommer att heta highwayfour, och även jag. Det betyder att antingen måste ni hitta en annan ingång till honom eller också går inte detta, vi har bokföringen och under samma inloggning vilket heller inte ska medges till annan användare. I slutänden ska kosten för denna ytterligare domän helst faktureras annan person än mig.

Har ni några epostkonton som kan koppas till hemsidan?

Hoppas jag föklaratr så du förstår. / mvh jan

Foto på Philip Hjelmberg

Philip Hjelmberg, Fd Moderator

• 3,900 poäng 3k badge 2x thumb
Hej,

Det finns inget planeringen att implementera en besöksräknare på hemsidan då Google analytics och de flesta webhotellen tillhandahållet statistik.

På ditt konto så ser jag bara en e-post adress som har tillgång till redigeraren för din tjänst Visma Website hos oss. Så det är bara via ditt inlogg de kommer att kunna lägga till fler domäner som utseendet ska pekas emot.

Med vänliga hälsningar
Philip