Rapport som visar löneutvecklingen år för år - Lön 300/600

• 9
  • Idé
  • Uppdaterades för 6 dagar sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Göra en rapport som visar grundlönen från början fram tills nu, tex. Bra att visa den anställde vid tex lönesamtal. Eller att ha för att se om det skiljer sig mellan olka anställda
Foto på Mari

Mari

• 182 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 9
Foto på Ludolf

Ludolf

• 2,504 poäng 2k badge 2x thumb
Du skriver "grundlönen", så jag antar att du bara menar en enda löneart. Vad är problemet med att skriva ut den? Det finns en lista som heter "Lönehistorik, lönearter". Eller menar du en grafisk bild? Om du skriver ut listan som Excel kan du importera den i Excel och göra en graf.
Foto på catarina ScF

catarina ScF

• 1,972 poäng 1k badge 2x thumb

Provade med "Lönehistorik, lönearter" men den tar med alla lönekörningar inom datumintervallet.

Jag hade önskat en lista som visar grundlönen vid anställningsstart och därefter endast när grundlönen förändras och vilket datum det skedde.

Foto på Mari

Mari

• 182 poäng 100 badge 2x thumb
Okey, då får man månad för månad, jag tänkte mer att en rapport som visar när lönehöjningen har skett. Gång för gång/år för år.
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Tack för detta önskemål.

Vi tar med oss detta när vi ser över förändringar till kommande versioner.
Foto på Annika

Annika

• 5,338 poäng 5k badge 2x thumb
Jaaa, Mari! Detta är något jag har längtat efter i flera år. Nu sitter jag med ett Excelark för att hålla reda på det. Hänger absolut med på den här idén. Varför kom jag inte på att ta upp det här själv? :-)
Foto på Annika

Annika

• 5,338 poäng 5k badge 2x thumb

Hej Visma

Har ni funderat mera på en sådan här rapport. Vad jag är ute efter är egentligen en utskrift av den lönehistorik som kommer fram när man går in på "ändra lön" i anställningsregistret. Med möjlighet att välja alla eller en eller några anställda på samma lista.
Foto på AnnikaSortera

AnnikaSortera

• 122 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Personalhistorik till Excel - Lön 300/600.

Jag undrar om det är möjligt att ta fram en excelfil gällande personalhistorik? Tänker då främst på ny lön.
Önskar en smidig rapport för uppföljning av löneändring i samband med lönerevision där det framgår gammal lön, ny lön samt löneändringsdatum.

Tack och bock!
Foto på Lotta

Lotta

• 3,208 poäng 3k badge 2x thumb
Hej! Vi anser också att det är av stor vikt att kunna ta fram en lista på löneutveckling under tid.
Lönenivå samt datum för förändring för olika personalkategorier.