Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Göra "Inbetalning från kundfaktura" via "Kassa och bank-händelser" på en faktura som är förfallen i datum? - eEkonomi

När jag gör detta - pga att det rör ett paypal-konto så kan jag inte direkt göra detta om jag går in på fakturan och väljer "inbetalning" då presenteras bara mitt huvudkonto som alternativ.

Då brukar jag gå vägen via kassa och bank-händelser.

Dock får jag inte upp förfallna fakturor när jag gör detta - så min fråga:


Hur gör jag för att göra en inbetalning från en förfallen faktura till mitt paypalkonto som inte är huvudkonto i visma. Eftersom den inte ens kommer upp bakvägen så hittar jag inga alternativ.


Det rör sig om en utlandsbetalning om det har någon betydelse och jag gör detta flera gånger i veckan men det är första gången en faktura som är förfallen har betalats och jag misstänker därav någon programbugg?


Mvh
Andreas

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej AddeFekzen,

Det ska inte vara några problem att matcha fakturor som är förfallna mot en bankhändelse under Kassa- och bankhändelser. En viktig sak att tänka på om du har en utlandsbetalning så måste valutan på bankhändelsen matcha den som fakturan är registrera i. Det som troligtvis har hänt är att du har transaktionen/bankhändelsen i en utländsk valuta men fakturan i SEK eller en valuta som skiljer sig från betalningen. Kontrollera gärna detta genom att kolla på fakturan/kunden och sedan på betalningen. Du ska alltså få valutorna att matcha varandra för att få upp fakturan för matchning.

Om det inte löser sig för dig får du gärna återkoppla i tråden med vilken valuta du har på fakturan respektive bankhändelsen så vi kan kika vidare på det!

/Fanny
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tackar! Jag gjorde ett försök till och det funkade nu. Misstänker att jag kan ha blandat ihop USD och Euro förra gången. Jag brukar variera beroende på var kunden bor så kan mycket väl vart det.

Mvh//
Andreas