Granska ett intervall av fakturor innan de skrivs ut till kund

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Kräver inget svar
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Dokumentmallen Extra fakturadokument kan man använda till mycket, exempelvis om man har behov av att granska fakturor innan de skrivs ut till kund.

I Företagsinställningar - Mallar kan det se ut så här:

Här har jag kopierat min vanliga fakturamall och döpt kopian till Fakturor - För granskning. I malleditorn har jag gått in på Inställningar och ändrat typen till Extra fakturadokument. Därefter har jag i Företagsinställningar - Mallar plockat upp min mallkopia som Extra fakturadokument.

I Kundfakturor ser mina utskriftsval ut så här:

Utskriften Fakturor - För granskning (extra fakturadokument) finns som både direktutskrift och intervallutskrift. När jag skriver ut med något av dessa så markeras extra-utskriften som Utskriven på fakturan medan originalfakturan till kund förblir orörd.

Ett tips i intervallutskriften av extra fakturadokumentet är att Förhandsgranska hela intervallet och skriva ut dokumenten antingen på skrivaren eller via en PDF-skrivare. Med rätt PDF-skrivare kan du då få hela intervallet sparat som en enda PDF-fil. De PDF-skrivare som vi har testat heter doPDF v7 och Cute PDF Writer, men det finns säkert flera andra alternativ.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,970 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Peter J

Peter J

• 60 poäng
Nu ligger det tydligen ett extra fakturadokument på alla gamla fakturor som systemet tycker ska skrivas ut, hur löser jag det?
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,970 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Peter, om du syftar på att intervallet som föreslås även tar med alla gamla fakturor så finns det 3 sätt att lösa/komma runt detta.

1. Föreslå ett eget intervall varje gång

2. Hör av dig till vår support så kan de fixa så intervallet blir ok till nästa gång

3. Förhandsgranska intervallet av de gamla fakturorna och skriv ut till en extern PDF-skrivare, så bör det skapas 1 PDF med alla extra fakturadokument. Då sätts markeringen för "utskriven" på dessa och kommer inte föreslås i intervallet igen.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.