Automatisk överföring av Visma Webb-tid till Visma Tid

• 9
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! Jag använder Visma Webb-tid. Går det att få en automatisk överföring till mitt Visma Tid? (Hörde att det finns nåt sånt när det gäller Visma Stämpla). Idag måste en synkronicering göras för att få in tiden i Visma Tid.
Foto på LisFlex

LisFlex

• 170 poäng 100 badge 2x thumb
  • Tacksam om detta blir av

Publicerades för 7 år sedan

• 9
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

• 43,442 poäng 20k badge 2x thumb
Tack för dina synpunkter! Det finns ingen sådan funktion idag, men jag vidarebefordrar ditt önskemål till vår utvecklingsavdelning. Om fler har synpunkter om överföringen, lämna gärna dem i denna tråd.
Foto på Jessica Erixon

Jessica Erixon, Fd Anställd

• 580 poäng 500 badge 2x thumb
Hej!

Ibland känns det inte alltid självklart att veta vilka förändringar som skulle uppskattas bäst och då är era idéer och synpunkter väldigt värdefulla.

Vi vill såklart gärna göra förbättringar för er som användare.

Om du helt fritt fick önska - hur och när vill du att synkroniskeringen ska ske?

Det kanske finns andra användare som också har idéer om synkroniseringen. Ta er gärna tid att formulera dem i denna tråd.

Du nämnde också synkroniseringen i Visma Stämpla. Där sker synkroniseringen när man skapar en ny lönekörning.
Foto på Devotion

Devotion

• 238 poäng 100 badge 2x thumb
Hej,

Jag tycker också att synkroniseringen borde vara automatisk. Så fort en ny tid registrerats, skulle den synkas in till Visma Tid.

Sen tycker jag inte det fungerar så bra att tiderna i Visma WebbTid låses efter synkronisering. Det blir en massa ringande om att ändra tider i onödan. Det borde fungera så att användaren på fältet "låser" tiden när han är klar.

Mvh
Henrik
Foto på Stefan

Stefan

• 200 poäng 100 badge 2x thumb
Hej,
Känns onödigt att behöva synkronisera manuellt. Vi är 12 konsulter som alla matar in tiden på mobilerna och vill kunna gå in i datorn senare för att göra analys. Som lägstanivå borde det gå att lägga upp synkroniseringsscheman, tex att den synkar automatiskt kl 06.00 varje dag.
mvh
Stefan
Foto på IFTL

IFTL

• 254 poäng 250 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Synkning Visma Tid och webtid-appen.

Våra anställda arbetar mycket ute på fältet och registrerar sin tid i appen webtid. Men problemet är att administratören måste synka detta flera gånger om dagen ! Vi vill ha en "direktsynkning" där vi själva inte behöver aktivt gå in och göra detta. Det tar för mycket tid och vitsen med webtid är bort då detta inte synkar löpande.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,360 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Liknande synpunkter har kommit tidigare i vårt forum.
Jag sammanfogar dem så får vi alla synpunkter samlade på samma ställe.
/Anna
Foto på Devotion

Devotion

• 238 poäng 100 badge 2x thumb
Om det kommit flera synpunkter om samma sak, gör något åt det! Visma tid behöver en uppryckning, både webbtid och huvudprogrammet. Finns många logiska luckor och delar där programdelarna bättre behöver integreras med varandra. Det är ett kompetent program, som har mycket funktioner, men tyvärr lämnar arbetsflödet en hel del att önska... Även användargränssnittet är under all kritik. Ensa utseendet med det nya utseendet som Visma adm fått. Se till att listor är sorterbara, som borde vara standard i alla windowsprogram.

Mvh
Henrik
Foto på MarieN

MarieN

• 6,514 poäng 5k badge 2x thumb
Har precis börjat med VismaTid och att synkroniseringen inte görs automatiskt är märkligt. Jag som administratör måste köra denna varje morgon och varje kväll för att vara säker på att mina kollegor har rätt uppgifter när de skall registrera sin tid oavsett i vilket program de går in i..... Uppskattar om det blir ändring och att synkroniseringen blir automatisk. Med vänlig hälsning Marie
Foto på Stefan

Stefan

Nu har ämnet legat ute i över ett år och vi är flera som önskat samma ändring. Vad händer? Hur många fler kommentarer behövs för att frågan ska få prioritet? Vad är tidplaneringen för att få det åtgärdat, eller är det inte möjligt att åtgärda? Kanske är det redan åtgärdat fast vi inte känner till det? Lite mer feedback hade varit önskvärt.
mvh
Stefan
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej på er,

Tack för input i den här frågan. En automatisk synkronisering eller "live" uppdatering vore absolut att föredra. Vi har tittat på vad som krävs för att få en helt automatiserad integration mellan Visma Tid och Visma WebbTid och kan konstatera att vi i så fall behöver göra om tjänsten från grunden.

En sådan stor insats har vi inte med i planen just nu. Den prioritering vi gör grundar sig på hur stor efterfrågan är bland alla de olika önskemål vi får på programmet. Idéer som diskuteras och röstas fram här i forumet ger oss det absolut bästa underlaget på vad användarna tycker, så den här diskussionen har absolut hamnat på rätt ställe.
Foto på Stefan

Stefan

Tack för uppdateringen. /Stefan
Foto på Benny Olsson

Benny Olsson

• 1,130 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Helene, 

Borde det inte räcka med att man lägger en tjänst på kundens dator som sköter synkroniseringen via webbtids API (jag utgår ifrån att det finns ett icke-officiellt sådant) och Visma Tids databas? Känns som en tämligen enkel grej att snickra ihop - och det säger jag efter att ha levererat >100 kundunika Visma-integrationer på de senaste två åren. 
Foto på Jonathan Lind

Jonathan Lind

• 180 poäng 100 badge 2x thumb
Hej, har ett par kunder som också efterfrågar automatisk synkronisering av Visma Tid. Gärna som schemalagd aktivitet, någon gång per halvtimme, timme, dag eller liknande.

Det finns möjligtvis inget sätt detta går att göra redan idag med växel till .exe fil, anrop till windowstjänsten eller liknande fulhack?
Foto på Martin Johansson

Martin Johansson

• 100 poäng 100 badge 2x thumb
Hej!
Vi är en redovisningsbyrå med 15 anställda och tycker absolut att det borde gå att automatsynka webbtid. Det är att föredra att synkningen görs så ofta som möjligt men minst en gång per dag, kanske kl 06:00.
Foto på Kenneth Öbrink

Kenneth Öbrink

• 176 poäng 100 badge 2x thumb
Synkroniseringen med Webbtid borde ske på samma sätt som Mamut idag synkroniserar med Mamut online. Alltså på en gång. Ett annat problem är också att det bara är administratören som kan synkronisera. Valet finns idag med på rollen Kundansvarig (anpassningsbar) men är då gråat. Om det nu inte i första läget går att få till automatik så borde man ju som plan B tillsvidare kunna ge behörigheten till fler.
Foto på Klara

Klara

• 354 poäng 250 badge 2x thumb

Har det hänt något mer i frågan om automatisk synkronisering?

Foto på Johan Nicklason

Johan Nicklason, Moderator

• 2,528 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Klara! 

Det har tyvärr fortfarande inte skett någon förändring gällande detta. Jag lyfter ditt önskemål igen.

Med vänlig hälsning
Johan
Foto på skma

skma

• 62 poäng
Hur går det med detta? Borde inte vara svårt att få till detta online. Eller åtminstone en scheduler som kan gå x antal gånger per dygn.  
Foto på 7654321

7654321

• 110 poäng 100 badge 2x thumb
Man blir ju förvånad att en tråd hållit på i 5 år, med en vad jag tycker självklar funktion, utan att ngt hänt. Känns som stenålder att det inte synkar mot varandra "live". Finns en del andra ologiska delar, bla i resursplaneringsverktyget, som man borde se över. Ex vis att man inte kan sortera utifrån projekt utan endast kund.
Mvh Niclas
Foto på AHansson

AHansson

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
En schemaläggning av synkning borde inte vara svårt att lägga in i systemet.

I annat fall så går detta att göra via ett fulhack, dvs köra ett script med automatiserade knappinmatningar. Nackdelen blir att köra på en öppen dator som inloggad användare, med systemadministrativ behörighet i Visma Tid. Lösningen blir inte stabil över uppdateringar och känns onödig. Visma borde fixa detta.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.