Ha tillit!

• 6
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Utgå från att ha tillit! Läser många kommentarer och synpunkter om dagens långa problem med eEkonomi. Jag som kund, är väl förtrogen med att driftprpoblemet i storlek varierar mellan olika kunder, men kan ändå inte förstå mig på de kunder som hotar, raljerar, uttrycker oförskämdheter eller på annat sätt beter sig illa i ett kund- leverantötsförhållande. Det finns alltid mycket att önska mer av i en sådan här situation, oftast när det gäller information, men ingenting blir bättre av dålig attityd. Ha tillit och låt Wisma jobba på för att lösa det akuta och viktiga problemet, så kan alla övriga frågor och problem lösas i bästa samförstånd, direkt därefter. Med vänlig hälsning, "Utgår alltid ifrån att alla försöker göra sitt bästa för sina kunder"!   
Foto på AnnaKarin78

AnnaKarin78

• 194 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 6
Foto på joeriks

joeriks

• 350 poäng 250 badge 2x thumb
Bra. Håller med.

Men jag funderar på om det värsta händer. Om de (mot förmodan) inte lyckas få tillbaka datat. Då antar jag att det är vi själva som har ansvar för att ha sparat backuper i något läsbart format (sie) offline? Iofs har man väl pappersutskrift. Ska nog se till att ha en rutin för det i fortsättningen. En automatisk sie-kopia till dropbox varje dag vore fint.
(Redigerad)
Foto på max1001

max1001

• 6,036 poäng 5k badge 2x thumb
Jag håller emellertid inte riktigt med eftersom det är inte första gången dylika problem och brist på information drabbar oss användare.

Givetvis är en god ton en viktig komponent men som kund ska jag kunna ställa krav på tillförlitlighet. Det har i mitt tycke fallerat ett flertal gånger, alltfrån bristfällig buggkontroll, återkommande inloggningsproblem och funktioner som helt enkelt inte fungerar och där åtgärdstiden ofta har varit alltför lång. 

Visma tycker jag lider av tillväxtproblem och brister betänkligt i kundvård. Att påtala detta tycker jag är helt på sin plats. 
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 48,478 poäng 20k badge 2x thumb

Jag har haft eEkonomi i mer än 5 år och det är första gången ett så omfattande fel har drabbat mitt företag.

(Redigerad)
Foto på max1001

max1001

• 6,036 poäng 5k badge 2x thumb
Jag har haft eEkonomi lika länge och även om jag håller med dig om att det var ett väldigt omfattande fel i måndags (och idag), så blir den totala mängden av olika fel, bristande kundkommunikation vid genomförande av nya versioner/funktioner, strulet med PDF, återkommande inloggningsproblem osv att min tillit till Visma inte är det bästa när det gäller eEkonomi. 

Och jag tycker att vi som hyser den åsikten ska få möjlighet att ventilera detta utan att få pekpinnar om god anda och att låta Visma göra jobbet i fred. Det är en naiv inställning som på sikt inte heller leder till en kvalitetsförbättring. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.