Handelsbanken bankkoppling fungerar inte

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Det skall ha skett en "uppgradering" av bankkopplingen och nu går inte betalningarna igenom.

Vad har hänt?

/Per

Foto på prclean

prclean

• 304 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 1
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Community Manager

• 19,968 poäng 10k badge 2x thumb
God morgon :) 

Tack för att du hör av dig! 
Jag fick veta att det är betalningar för ett par användare som inte har gått iväg som dom ska. Jag kikar på vad som har hänt och återkommer till dig!
Foto på prclean

prclean

• 304 poäng 250 badge 2x thumb

Det gick igenom nu. tack.

/Per

Foto på Lisa Henriks

Kunde se att det var en fördröjning igår kväll på betalningarna, men precis som du så kan jag också se att betalningarna finns på banken nu :) 
Hoppas du blir nöjd med förbättringarna! 

Ha en härlig fredag! 
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 49,120 poäng 20k badge 2x thumb
får inte in gårdagens bankhändelser från SHB
Foto på Lisa Henriks

Det stämmer Pascac! 
Vi visste om att det kunde bli en fördröjning idag och informationen om det finns här
Jag uppdaterar här när kontoutdragen finns inlästa hos er. 
Foto på Lisa Henriks

Update: 
Vi har som ambition att alla ska ha sina kontoutdrag i eEkonomi kring lunch!
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 49,120 poäng 20k badge 2x thumb
Funkar kl 12,10
Foto på Lisa Henriks

Stämmer gott! 
Nu ska alla användare med integration till Handelsbanken ha sitt kontoutdrag i eEkonomi. Tack för ert tålamod och ha en go helg! 
Foto på Magnus

Magnus

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
Hej! Vad har ni för uppdateringsintervall mot handelsbanken? Skulle ni inte kunna skapa en knapp för manuell synkning för det kan dröja flera dagar från att jag ser pengarna på banken tills dess de är inne i visma.. Jag önskar mig precis som alla andra småföretagare 30timmars dygn av tomten i år och när man väl hittar en kvart att stämma av ekonomin och tex skriva ut verifikationer mm så är det väldigt irriterande att inte kunna göra det..
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

• 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Magnus! 

Som standard hämtas in- och utbetalningar till eEkonomi dagen efter de har skett på banken. Händelser som sker idag trillar alltså in i eEkonomi imorgon. Bra att ha med sig är att det inte läses in några händelser under helgen. Fredagens händelser kommer således in på måndagen efter.

När vi gjorde uppdateringen av bankkopplingen som den här tråden syftar till så blev kontoutdraget något försenat. Jag förstår att det är frustrerande när man önskar arbeta med programmet. Dock ska det såklart inte vara så jämt. Är det så att du återkommande saknar ditt kontoutdrag så får du återkomma så ska vi givetvis kika vidare på det.

Jag tar med mig din input till vår utvecklingsavdelning. Tack för feedback!

Ha det fint!

Moa
Foto på Magnus

Magnus

Ja det är oftast under helgen men även på morgonen på måndag som inget är uppdaterat.. Alla problem vore ur världen om man manuellt kunde synka.. Att men om en betalning kommer in på fredag vid 9.30 vilket är vanligt så ser jag den tidigast kl 9 på måndag.. Jag jobbar oftast med ekonomin och då går det inte.. Det är också väldigt störande att appen i telefonen varnar för obetalda räkningar åt båda håll varje helg fast att det inte är obetalda..
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

• 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej igen Magnus! 
Som Moa skriver så importerar vi inte några händelser åt dig under helgen. Nästa synkronisering mot banken sker på måndag morgon. Den tittar inte alls på tiden när själva transaktionerna har skett på fredagen utan samtliga händelser importeras under måndag morgon. 

Är det bara under helgen det misstämmer med notiserna om fakturorna om du jämför programmet mot appen? "Rättar det till sig" under veckan med de notiserna? 

/Sanna
Foto på Magnus

Magnus

Hej igen! Ja för det mesta så rättar det till sig.. En synkning på fredag eftermiddag vore ju betydligt bättre än en på morgonen isf tycker jag.. Det blir dels begränsande att inte kunna sköta verifikationer mm på helgen och dels väldigt irriterande att få en massa meddelande om att man inte betalat sina fakturor eller inte fått betalt av kund.. Något blir det ju i princip varje helg.. Men jag skulle som sagt var ännu hellre se möjligheten till en manuell synkning för att kunna göra alla verifikationer mm direkt.. Säg att jag gör en banköverföring på fredag så kan jag inte slutföra bokföringen av den före måndag.. Vet inte om det framgick att jag mestadels jobbar administrativt på helgen för att jag är ute och flänger på veckodagarna.. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.