Hantering av idéer Visma Administration

  • 0
  • 11
  • Fråga
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Besvarad
Hej!
Jag har arbetat i Visma Administration i snart två och ca 15 år i andra system. Jag har följt forumet kring idéer och önskemål och även lämnat flera önskemål. Känslan är att i princip avslås alla förslag till förbättringar av Visma. Genom den avancerade sökfunktionen i forumet visar det sig att ENDAST 4 idéer har genomförts eller planerats att genomföras!!!! Det finns 74 sidor med ca 20 förslag per sida med avslagna idéer!! Vad behövs för att ett förslag ska genomföras eller tvingas kunder av denna till förändring och förbättring att hitta andra system?
Foto på Johan

Johan

  • 770 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 8 månader sedan

  • 0
  • 11
Foto på Burgman

Burgman

  • 178 poäng 100 badge 2x thumb
Hej!
Jag har själv tidigare lämnat några förslag till Visma men nu lagt ner för som du säger dåligt gensvar. Jag har varit med nästan från början av Visma Bokföring, vilket Admin är en påbyggnad av. Bokföring har åtminstone två snabbkommandon för att öppna nya företag o/e räkenskapsår dock inte Windows standard för att öppna (Ctrl+O) utan Ctrl+F (företag). Vi fick dock för några år sedan möjligheten att "snabböppna" genom att klicka på företagsnamn resp  Programmen är förmodligen ursprungna i MS-DOS
Foto på Marie J

Marie J

  • 2,606 poäng 2k badge 2x thumb
En MYCKET bra frågeställning, som nog de flesta användare funderar allt för ofta på. Ska bli intressant att se om det blir nån respons från Visma på det - knappast troligt.
Foto på Davor P

Davor P, Champion

  • 23,360 poäng 20k badge 2x thumb
Hade ju även varit bra att veta vilka förbättringar / förändringar som är på gång den närmaste tiden. Vissa utvecklingsföretag inom datorbranschen har ju en "roadmap" med kommande ändringar. På det viset kan man ju även se och kanske även påverka ordningsföljden på förändringarna.
Foto på Lotta

Lotta

  • 1,328 poäng 1k badge 2x thumb
Jag har också slutat komma med förbättringar - Visma är usla på att genomföra förbättringar. Jag frågade vid något tillfälle vad som krävdes för att en ändring skulle övervägas - svaret blev om 80% av användarna hör av sig om samma idé eller förslag. OK ...80 % eller fler av användarna kommer ju inte med några ideer alls .... Då visste jag att de är helt ointresserade av förbättringar som utgår från vad vi kunder behöver och är inte heller intresserade av att förbättra med kundens bästa för ögonen utan vill göra det som är lätt för dem. Man blir sjukt besviken på en sån attityd 2018!
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,112 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Den största anledningen till att vi inte kunnat göra nya funktionaliteter är den gamla databasen dBase. Nu när vi har gått över till SQL-databas har vi möjlighet att implementera flera nya saker. Vilket så klart är väldigt roligt, detta är ju något som vi jobbat för länge.  Vi har nu börjat ett långsiktigt arbete med att se över alla era önskemål. Vissa önskemål kommer kanske aldrig att implementeras. Hur vi tänker i arbetet kan ni se här, klicka gärna vidare i tråden till Status för idéer.
Foto på Johan

Johan

  • 770 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Helena!
Den här hänvisningen har nog de flesta av oss redan sett och den är ju egentligen inget svar. Vad jag kan se har ni endast genomfört fyra önskemål av ca 1500 på forumet. Jag följt flera trådar som önskar liknade förändringar där t ex automatisering journaler är ett återkommande önskemål och över 50 användare önskar förändringen men lämnas utan åtgärd. När det gäller databasernas möjligheter till utveckling eller inte kan jag som användare inte förhålla mig till, då användare efterfrågar funktion. Det hade varit trevligt om ni, som Davor ovan tog upp, kunde informera användarna vad som är på gång det närmaste året, det skulle också ge svar på om någon förändring är på gång att genomföras och att vi inte behöver titta efter andra system.

Tack på förhand!
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,112 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Det skulle jag absolut kunna göra. När, var och hur den informationen kommer se ut har jag inte riktigt klart för mig än. 
Foto på AnnaB

AnnaB

  • 1,598 poäng 1k badge 2x thumb
Ni skickar ju ut någon slags nyhetsbrev. Det är väl en bra väg?
Foto på h-matson

h-matson

  • 982 poäng 500 badge 2x thumb
Jag har också slutat att lämna förslag efter att jag blev idiotförklarad av supporten. Det stämmer som supporten sa att det inte är supportens uppgift att föra vidare förslag. Men när hon inser att programmet inte fungerar som det är tänkt så borde man som anställd iaf lyssna och skriva ner förslaget. Om hon sen väljer att kasta det i papperskorgen....