Har den elektroniska kreditfakturan skickats - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag har rättat en faktura till en kommun som får elektroniska fakturor via VISMA.
Jag skapade en kreditfaktura.
Kommunen har nu betalat mig dubbelt, både den korrekta fakturan och den faktura jag tog bort med en kreditfaktura.
När jag skickar fakturor via VISMA:s emailfunktion kan jag ju se ATT den gått iväg och när.
Men jag är osäker på min "kommunala" elektroniska kreditfaktura, hur ser jag om den har skickats?
Foto på Chriskaffe

Chriskaffe

  • 3,728 poäng 3k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,146 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

När jag kikar i gränssnittet hos vår skanningscentral så ser jag dina tre fakturor, både dina två debetfakturor samt den krediten som skapades på samma datum som första debet fakturan.
Det jag även ser är att de två debetfakturorna har skickats elektroniskt men att krediten har skickats elektroniskt via brev, alltså har fakturan skickats till skanningscentralen, skrivits ut på papper och sen postats till din mottagare.

Detta ska du även själv kunna se inne i ditt eEkonomi om du går till Försäljning - Kundfakturor och letar fram de valda fakturorna.
Hade det nu varit något fel på nån av dessa så att de inte hade gått iväg hade du nu i listläget över fakturorna haft en röd ring med ett kryss i vilket markerar ett fel.

Väljer man sen även att klicka på en faktura och väljer Öppna, ser du precis som på de mejlade fakturorna statusen på hur de har skickats om du kikar längst ned.

Kolla gärna i ditt program och kontrollera med kunden om de har fått brevet.

Återkom om du inte löser det.

Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på Chriskaffe

Chriskaffe

  • 3,728 poäng 3k badge 2x thumb
Tack!! Då är jag oskyldig, tack för hjälpen! Ni är bäst!!!
(Redigerad)