Kreditfaktura bland leverantörsfakturorna från 2007 samt i reskontra, hur får jag bort den? - Administration

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Har en kreditfaktura bland Leverantörsfakturorna från 2007 samt i Reskontra. Summa 3670 kr men saldo 967 kr. Hur får jag bort den?
Foto på eriksson1

eriksson1

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Thomas

Thomas, Champion

• 12,878 poäng 10k badge 2x thumb
7740 Nedskrivning av vissa omsättningstillgångar borde fungera. Finns leverantören kvar så kan du begära att få kreditfakturan utbetald. Preskribrionstiden mellan företag är tio år, så är fakturan från början av 2007 börjar det bli bråttom...
Foto på Lillroffe

Lillroffe

• 866 poäng 500 badge 2x thumb
Detta är ju vad man brukar kalla en gammal fin 'surdeg' :) , gör som ovan, skriv av fordran mot lämpligt förlust konto och skriv en not i bokslutet. //rg
(Redigerad)
Foto på eriksson1

eriksson1

Har skrivit av den så 2440 stämmer men ligger fortfarande kvar i Reskontra. Hur får jag bort den där?
Foto på eriksson1

eriksson1

Det är en delbetalning av en kreditfaktura. Registrerad Betalstatus På väg, Manuellt. Den är journalförd. Kan man ändra det till Betald, Direkbetald på något sätt eller hur gör jag?
Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej eriksson1!

Precis som du tänker jag mig att du under Betalningar - Utbetalningar borde kunna markera den, och ändra betalstatusen till Betald när det gäller det resterande beloppet.

Återkom om det inte löser sig.

Tack för ditt inlägg!