Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kreditfaktura bland leverantörsfakturorna från 2007 samt i reskontra, hur får jag bort den?

Har en kreditfaktura bland Leverantörsfakturorna från 2007 samt i Reskontra. Summa 3670 kr men saldo 967 kr. Hur får jag bort den?

5 SVAR 5
Thomas51
CHAMPION

7740 Nedskrivning av vissa omsättningstillgångar borde fungera. Finns leverantören kvar så kan du begära att få kreditfakturan utbetald. Preskribrionstiden mellan företag är tio år, så är fakturan från början av 2007 börjar det bli bråttom...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Detta är ju vad man brukar kalla en gammal fin 'surdeg' 🙂 , gör som ovan, skriv av fordran mot lämpligt förlust konto och skriv en not i bokslutet. //rg
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har skrivit av den så 2440 stämmer men ligger fortfarande kvar i Reskontra. Hur får jag bort den där?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är en delbetalning av en kreditfaktura. Registrerad Betalstatus På väg, Manuellt. Den är journalförd. Kan man ändra det till Betald, Direkbetald på något sätt eller hur gör jag?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej eriksson1!

Precis som du tänker jag mig att du under Betalningar - Utbetalningar borde kunna markera den, och ändra betalstatusen till Betald när det gäller det resterande beloppet.

Återkom om det inte löser sig.

Tack för ditt inlägg!