Har inte öppnat shoppen än men letar redan efter en annan lösning!

• 0
  • 4
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej, skall öppna vår shopp i nästa vecka och efter många timmars läsning och provat en msassa olika funktioner så har jag blivit väldigt besviken på alla lösningar som inte finns och har faktsikt redan börjat leta efter en annan webshopps lösning! Skall rada upp några för mig helt självklara saker som skall ingå i en webshop.

1. "Mina sidor" att kunden inte själv kan gå in och titta på lagda orders eller ändra på sin egen information! Detta är ju en självklarhet i alla webshoppar jag någonsin handlat i.

2. När man gör Rabattkoder som är en bra funktion, men att man inte kan utesluta vissa produkter för man har redan andra kampanjer eller erbjudande.

3. Sidornas uppbyggnad! Detta är nog en av dom största misttagen i hela shoppen! Varför skall man inte själv kunna göra tabeller eller layouter på sidorna! Nej nu får man hålla sig redan gjorda mallar som inte gör någon glad när det gäller utseendet på förstasidan. Detta gäller ju också på produktsidorna där man är begränsad av fårdiga mallar! Varför inte låt oss avnändare kunna justerar tabellerna själva och lägga till och ta bort rader och sammanfoga celler.

4. Dolda sidor där kunden måste logga in för att kunna se! Typ att man kan lägga upp nettoprislistor och andra saker som slutkunderna inte skall kunna se (nu är vi leverantör).

5. Själva inloggnings knappen/hänglåset som hälften av alla kunder inte hittar för det är så litet.

6. Rabbatkods rutan i kassan som ungefär lika många som ovan missar för man måste klicka på texten för rutan skall komma upp! Varför inte göra den öppen om man i systemet har en rabattkod igång.Nu skall jag inte bara gnälla för det finns en massa bra funktioner men dessa jag skrivit ovan tycker ajg är en självklarhet i en modern webshopp .
Foto på Anders

Anders

• 130 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 4
Foto på Tealovers

Tealovers

• 782 poäng 500 badge 2x thumb
Säg till om du hittar något bättre, är själv på jakt efter en bättre webbshopslösning pga många problem som visma vägrar fixa trots stor efterfrågan
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

• 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Anders, 

Detta var väldigt tråkigt att höra speciellt med tanke på att du nämner att du tycker vi har en del bra funktioner. 

De punkter som du radar upp är definitivt saker som har potential att förbättras och vi arbetar ständigt med att förbättra produkten. Just rabattkodshanteringen är något som ligger planerat under våren att förbättra. Och angående punkt 4 med att du efterfrågar dolda sidor, det finns idag. Du kan skapa sidor som är dolda bakom inloggningsskydd. 

Vi arbetar ständigt med att prioritera vilka nya funktioner som ska införas, vilka befintliga som ska förbättras och vilka funktioner vi tyvärr måste välja att inte implementera. Detta eftersom vi har en målgrupp som är småföretagare och tanken är att webshoppen ska vara snabb, enkel och smidig att komma igång med.  

Så kanske är det tyvärr så att du inte ligger inom vår målgrupp och helt enkelt är för stor för vår lösning. 

Med vänliga hälsningar,
Marcus Fjordevik 
Foto på Anders

Anders

• 130 poäng 100 badge 2x thumb
EHej, i nästan vilket inlägg jag läser så säger ni att det är något ni tittar på . Men sem händer ju aldrig något, när var det sist ni gjorde en uppdatering värd att prata om? Ju mer man läser här på forumet så efterfrågas relativa enkla saker att implementera (håller själv på med koda). Men alla frågar efter funktioner men det händer absolut inget när det gäller nya/förbättrade funktioner. Ta bara att kunden inte kan se sin ordergistorik, hur tänkte ni där. Sen att man nara kan välja 10-16 sidor/mallar som man kan använda, det är också en sådan sak som är superlätt att fixa. Man skulle ju kunna gå in och dra i dom fälten ni gjort för göra dom olika stora eller ta bort eller lägga till en cell. Låt oss själva glöra tabeller fran en tom blank sida. Detta är ju framtiden så förstår inte att ni inte satsar mer på att utveckla shopen? Era ekonomisystem som ni lägger upp på nätet har ni verkligen lagt ner tid på att utveckla. Löste någonstans att. Ästan 50% av alla julklappar köptes på nätet. Ni har ju ett så stort försprång mot alla andra med ert ekonomisystem som är ihopkopplat med shopen och ändå så lägger ni inte ner mer krut på utveckla shopen som hade gjort att ni hade kunnat dominera marknaden när det gäller redovisning och försäljning, ni har allt men utnyttjar bara en bråkdel av vad ni kunnat. Med stor ledsamhet så letar jag för fullt efter en ersättare både tilll vårt Administration 2000 och webshop + för det fattas så många saker i shopen som till och med gratis shoppar på webben har som standardsätt
Hej, i nästan vilket inlägg jag läser så säger ni att det är något ni tittar på . Men det här ser ju aldrig något, när var det sist ni gjorde en uppdatering värd att prata om? Ju mer man läser här på forumet så efterfrågas relativa enkla saker att implementera (håller själv på med koda). Men alla frågar efter funktioner men det händer absolut inget när det gäller nya/förbättrade funktioner. Ta bara att kunden inte kan se sin ordergistorik, hur tänkte ni där. Sen att man nara kan välja 10-16 sidor/mallar som man kan använda, det är också en sådan sak som är superlätt att fixa. Man skulle Hej, i nästan vilket inlägg jag läser så säger ni att det är något ni tittar på . Men det här ser ju aldrig något, när var det sist ni gjorde en uppdatering värd att prata om? Ju mer man läser här på forumet så efterfrågas relativa enkla saker att implementera (håller själv på med koda). Men alla frågar efter funktioner men det händer absolut inget när det gäller nya/förbättrade funktioner. Ta bara att kunden inte kan se sin ordergistorik, hur tänkte ni där. Sen att man nara kan välja 10-16 sidor/mallar som man kan använda, det är också en sådan sak som är superlätt att fixa. Man skulle ju kunna gå in och dra i dom fälten ni gjort för göra dom olika stora eller ta bort eller lägga till en cell. Låt oss själva glöra tabeller fran en tom blank sida. Detta är ju framtiden så förstår inte att ni inte satsar mer på att utveckla shopen? Era ekonomisystem som ni lägger upp på nätet har ni verkligen lagt ner tid på att utveckla. Löste någonstans att. Ästan 50% av alla julklappar köptes på nätet. Ni har ju ett så stort försprång mot alla andra med ert ekonomisystem som är ihopkopplat med shopen och ändå så lägger ni inte ner mer krut på utveckla shopen som hade gjort att ni hade kunnat dominera marknaden när det gäller redovisning och försäljning, ni har allt men utnyttjar bara en bråkdel av vad ni kunnat. Med stor ledsamhet så letar jag för fullt efter en ersättare både tilll vårt Administration 2000 och webshop + för det fattas så många saker ishopen som till och med gratis shoppar på webben har som standard. Ert ekonomisystem som är ihopkopplat med shopen och ändå så lägger ni inte ner mer krut på utveckla shopen som hade gjort att ni hade kunnat dominera marknaden när det gäller redovisning och försäljning, ni har allt men utnyttjar bara en bråkdel av vad ni bben har som standardsätt. Har hittat en shop med koppling till Adminstrations 2000 och har alla funktioner jag tagit upp och fler där till. Tyvärr är det ju inte gratis, men räknat ut att man räknat hem det på 24 månader. Mvh Anders
Foto på pform

pform

• 2,898 poäng 2k badge 2x thumb
Jag har webshop+ och jag har lagt ner rätt mycket tid på att bygga den, men går också i funderingarna att hitta en ny lösning, det är väldigt lite respons på alla idéer som kunderna har, nu har dom lagt energin på att fixa utseendet på deras CMS men ingen energi läggs på att förbättringarna vi som kunder vill ha, som SSL där har det inte hänt något på flera år!

ett axplock av saker som saknas

SSL
rabatter på artikelgrupper / artiklar
kontrollpanel för användare
begränsning på antal under menyer ( jo du läste rätt, varför? )

Anledningen till att jag har kvar min webshop är att det funkar smidigt med deras API till visma admin.
Foto på Tealovers

Tealovers

• 782 poäng 500 badge 2x thumb
En sak jag lärt mig Philip K och Anders är att det finns verktyg för att koppla ihop extrerna ehandelslösningar med vismas ekonomiprogram, det är något sånt som jag kommer satsa på