Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Momsen stämmer inte, ökar för varje månad

Redovisad moms ökar för varje månad och stämmer inte med beräknad moms. Vad gör jag för fel? Jag vet inte hur man gör avstämningar, kan det bero på det?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

En vanlig anledning till att man får avvikelser i momskontrollen beror på att man saknar eller har fel momsrapportkod på konton man använder för t.ex. försäljning och moms. Du skriver att redovisad moms ökar varje månad, då funderar jag på om du bokar bort din momsskuld i samband med att du betalar skulden? Redovisar du en gång i månaden?

Du får gärna börja att kika i följande hjälpavsnitt: Vad gör jag om momsrapporten blir fel?

Om du inte får ordning på det får du gärna återkomma här med lite mer information så ska vi nog få ordning på det. Du får gärna ta fram en momskontroll och ta en bild som du postar här i tråden alternativt att du skriver ner beloppen i de olika fälten med beräknad och redovisad moms.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har samma problem.
Har tittat i hjälpavsnittet, utan att få ihop det. Tror dock att det har att göra med 'varav ing saldo' men får ändå inte till det.
Snälla hjälp.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Asaf!

Om du tittar i hjälpavsnittet som jag länkar till ovan så ser du rubriken Vad kan en avvikelse bero på? Kika under Belopp i kolumnen Varav ing saldo så får du tips på vad du kan kontrollera.