Ändra i mallen för lönespecifikation - Lön 300/600

• 16
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej

jag skulle vilja ändra texten på lönespecifikationsmallen. I Admin är det ju jättebra att kunna ta bort och justera texter på era mallar. Här går det ju inte att ändra nåt. Varför kan man inte detta?
Foto på Henrik

Henrik

• 466 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 16
Foto på Malin Sköld

Malin Sköld, Fd Produktansvarig Visma Lön

• 9,962 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Henrik!

Tack för ditt önskemål. Det är inte idag möjligt att göra egna förändringar på lönespecifikationen i löneprogrammet. Jag tar med mig ditt önskemål när vi tittar på vad vi ska göra i löneprogrammet till framtida versioner.

Om det är fler som önskar detta får ni gärna gilla denna idén.
Foto på Kentaep

Kentaep

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Jag skulle vilja ta bort uppgiften om hur mycket arbetsgivaravgiften är på lönespecifikationen!
Foto på Marina

Marina

• 362 poäng 250 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Styra information vid utskrift av lönespecifikation - Lön 600.

Vill kunna ändra/styra vad som ska skrivas ut på lönespecifikationen, som gick i Visma Lön Special, tex bankkontot!
Foto på MNJ

MNJ

• 322 poäng 250 badge 2x thumb
Justera texten på lönespecarna - Lön 300/600.

Hej, längst ner på lönespecarna i Visma 600 så står det en hel del text som jag tyvärr inte kan ändra på. Det borde finns möjlighet att ta bort och lägga till utifrån företagets egna idéer om vad som ska synas och inte synas.
Som det är nu, så står det en del onödiga saker där, kan jag tycka.
Foto på solohen

solohen

• 142 poäng 100 badge 2x thumb
Flextid med på lönespecifikationen - Lön 300/600.

Har ett företag där det förekommer flextid istället för komptid, ville få ändrat det på lönespecifikationen under Tidssadlo, men det gick inte. Lönearterna var inga problem att kopiera och ändra texten.
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Kul att fler är inne och skriver sina önskemål - det gör att vi får en bra bild över vad som önskas.

Möjlighet till att redigera utseende och texter på lönespecifikationerna är inget som är planerat i dagsläget men vi kommer fortsätta följa intresset här i tråden.
Foto på MNJ

MNJ

• 322 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Tobias, det är ju egentligen inget svar på frågan. Att ni kommer att följa intresset i tråden!?
Vi är ju några stycken som efterfrågar en förändring och säkert hur många fler som helst som aldrig skriver något. Så ska ni då verkligen bara "följa intresset"? Känns ju då inte direkt som att ni är villiga att ta till er synpunkterna och förändra och förbättra.
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej igen!

Vi får många bra önskemål och synpunkter från våra användare och det är mycket som vi vill göra. Allt går däremot inte göra på en gång utan det blir en del, ibland tråkiga, prioriteringar och avgränsningar som måste göras. Men önskemål från er som använder programmet är så klart oerhört viktiga när vi planerar framtiden.

Som det ser ut i dagsläget har vi inte någon ändring av detta inplanerad. Däremot kan omprioriteringar göras och vi bevakar intresset från alla våra kanaler och kontakter med användare, bland annat här i forumet.
Foto på Jonathan Söder

Jonathan Söder

• 1,346 poäng 1k badge 2x thumb
Går det inte att få in en logga heller? Hittar inte vart i alla fall.
Foto på Magnus

Magnus

• 100 poäng 100 badge 2x thumb
Vill lägga till en kund till som väldigt gärna vill ha denna funktion. Våra anställda gillar inte att kontonummer skrivs på Lönebeskedet..
MVH
Magnus
Foto på Tessan

Tessan

• 92 poäng 75 badge 2x thumb
Mallar lönebesked - Lön 300/600.

Det går endast att ändra mallen för lönebesked från enkel till detaljerad. Man kan inte ta bort eller lägga till fält, hos oss vill vi inte ha komptid med, det ligger i ett tidssystem som uppdateras löpande och blir förvirrande för de anställda med olika saldon. Varför går det inte att ändra mallen efter egna önskemål som man kan göra med utskriftmallarna i Visma Administration?
Foto på Lotta

Lotta

• 150 poäng 100 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled Ändra lönespecens layout.

Vill kunna lägga till eller ta bort info som finns på lönespecen. Hur 17 då ???
T.ex måste jag via PDF radera arbetsgivaravgiften för varje anställd. INTE OK!
Foto på grimjack

grimjack

• 534 poäng 500 badge 2x thumb
Allmänt obegripligt varför uppgiften om företagets utgift för sociala avgifter öht finns med på den anställdes lönebesked från början. det är ju inte som att det handlar om ett löneavdrag eller liknande...
Foto på carin

carin

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Ändra Rubrik på Företagsuppgifter.

Önskemål om att kunna ändra rubrikerna på företagsuppgifterna längst ned på lönespecifikationen! Hur många använder fax nu för tiden?!
Foto på Malin Sköld

Malin Sköld, Fd Produktansvarig Visma Lön

• 9,962 poäng 5k badge 2x thumb

Hej Carin!

Tack för ditt önskemål. Vi har gjort en förändring på lönebeskedet i version 2016.0 som nu finns för nedladdning så att endast rubriken Fax skrivs ut om det finns ett faxnummer angivet i företagsinställningarna.

Foto på goranofredrik

goranofredrik

• 1,234 poäng 1k badge 2x thumb
Vill också kunna ändra mallen för lönespecifikation. Känns proffsigare att skicka ut dokument som följer företagets grafiska profil...
Foto på Lena Aholainen

Lena Aholainen

• 688 poäng 500 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Ändra layout på lönespecifikationen.

Har ett företag där det förekommer flextid istället för komptid, ville
få ändrat det på lönespecifikationen under Tidssadlo, men det gick inte. Skulle oxå vilja kunna välja bort posten om arbetsgivaravgifter. Med andra ord jag vill precis som i AD kunna bygga min egen layout.
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Lena!

Vad gäller just flextid har vi i dagsläget inget saldo i löneprogrammet vad gäller flextid så det finns ingenting att skriva ut på lönespecifikationen. Använder man Visma Stämpla kan man däremot se det i Stämpla-appen för mobilen och då alltid få aktuella saldon. 

Vi vill införa möjlighet för att synka över flexsaldon från Visma Stämpla till löneprogrammet på sikt och då tar vi med oss att det även finns önskemål om att se det på lönespecifikationen. Det kommer ju dock inte vara det dagsaktuella flexsaldot på lönespecifikationen eftersom den alltid färdigställs lite i förväg innan den når den anställde så att arbeta med Visma Stämpla är ju ett bättre sätt att hålla koll på det aktuella saldot.
Foto på Lena Aholainen

Lena Aholainen

• 688 poäng 500 badge 2x thumb
Tack det låter som ni är på rätt väg. Vissa saker vill arbetstagarna se och vissa saker skall dom inte se.. så en flexibilitet i texten på lönebeskedet vore en god gärning.
Foto på Mona

Mona

• 414 poäng 250 badge 2x thumb
Vi använder oss av tidrapportering via Visma Webbtid för de anställda. Hur får jag överfört flextidssaldot till lönespecifikationen i Visma Lön 600? Det verkar inte som att flextidssaldot följer med vecka för vecka i de anställdas vy i Visma Webbtid. 
Foto på Elin Håkansson

Elin Håkansson, Fd Moderator

• 6,302 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Mona!

Flex är inget som importeras till Visma Lön 600 då detta endast är tid. Det är i Visma Webbtid de anställda ska kunna se sitt flexsaldo.

/Elin
Foto på Mona

Mona

• 414 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Elin,
Tyvärr fungerar det inte där heller då flexen inte förs över från vecka till vecka (veckoregistrering). Den anställdes flex är inte synlig i Visma Webbtid (och då endast i utskrift av tidrapporten) förrän jag har klarmarkerat i Visma Tid och därefter synkroniserat- och då fyller den en mindre funktion. Den anställde vill kunna se varje dag och ha ett synligt saldo i bilden. Något ni har tänkt att lösa? Ser att frågan varit uppe i 4 år...
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!
I dagsläget behöver man, som du skriver, alltid klarmarkera dagen innan flexen beräknas i Visma Tid. En ändring i appen för att få flexen synlig i realtid innebär därför både en justering i programmet och kanske även en fundering över synkroniseringen så att det inte skiljer sig mellan programmet och Webbtid. Vi tar till oss av ditt önskemål och tar upp det när vi diskuterar förbättringarna kring detta. 
Foto på Annika

Annika

• 5,370 poäng 5k badge 2x thumb
Här är en till som skulle vilja ha möjlighet att lägga till och ta bort uppgifter i mallen. Tog upp detta med supporten när vi började med Lön 600 år 2010.
Foto på Anette W

Anette W

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Jag är kassör i en ideell idrottsförening och vi har arvoderade personer som jobbar både som tränare (där vi som idrottsförening har möjlighet att nyttja en befrielse från arbetsgivaravgift upp till ett halvt prisbasbelopp) och som administratörer. Därför skulle det vara värdefull att se en ackumulerad bruttolön på tränarlönen (som faller under halva prisbasbeloppsregeln) och den övriga lönen som föreningen betalar arbetsgivaravgifter från första kronan för. Så en röst till på att man borde kunna få anpassa mallen efter egna förutsättningar.
Foto på Maria

Maria

• 288 poäng 250 badge 2x thumb

Hej!

Vill kunna lägga till restid (vard./helg) i lönespecifikationen i kolumnen för tidssaldo!

Så att man enkelt kan få en överblick på totala arbetade timmar per anställd i tidssaldot.

Skulle även vilja kunna göra en utskrift där jag får ut totala antal timmar per anställd för:

*timlön,

*restid vardag,

*restid helg,

*timmar för övertid

Foto på Maria

Maria

• 288 poäng 250 badge 2x thumb

Hej!

Vill kunna lägga till restid (vard./helg) i lönespecifikationen i kolumnen för tidssaldo!

Så att man enkelt kan få en överblick på totala arbetade timmar per anställd i tidssaldot.

Skulle även vilja kunna göra en utskrift där jag får ut totala antal timmar per anställd för:

*timlön,

*restid vardag,

*restid helg,

*timmar för övertid

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.