Bankkoppling - eEkonomi

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad

Denna konversation har arkiverats och kan inte längre ses av communitymedlemmar.

Hej, är det någon mer än jag som har kämpat i 18 månader med Visma för att få en bankkoppling?
Foto på khoije

khoije

  • 120 poäng 100 badge 2x thumb
  • Skitnödig

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Lovisa - Revidera i Bohuslän AB

Lovisa - Revidera i Bohuslän AB, Champion

  • 11,438 poäng 10k badge 2x thumb
Jag gissar att du har en bank som inte har bankkoppling. Lägg energin på banken istället och byt om det inte går. De flesta av mina kunder har Swedbank och där fungerar det utmärkt och kostar bara 250 kr/år att ha bankkopplingen. SEB fungerar lika bra även om de tar 1000 kr/år (tror jag).

Mvh
Lovisa
Foto på khoije

khoije

  • 120 poäng 100 badge 2x thumb
Hej,

Jag har SEB med bankkoppling som banken satte upp för 18 månader sedan. Visma hävdar att det är fel konto, men en koll med SEB visar att dom har kopplat till rätt konto. Visma svarar varken på telefon eller mejl nuförtiden så har lite svårt att fixa det här. Känns som det kanske är läge att lämna dom om det nu inte funkar efter nästan ett decennium. 

Har alltid fått dåliga vibbar av Swedbank vid tidigare kontakter. Vad har du för erfarenhet?

Allt gott,
Katarina
Foto på Lovisa - Revidera i Bohuslän AB

Lovisa - Revidera i Bohuslän AB, Champion

  • 11,438 poäng 10k badge 2x thumb
SEB borde ju gå! Har bara en kund som har den banken och en ny som jag precis fått. Spännande att se hur det går då...

Jag hade en kund som hade Swedbank men som bytte till SEB för att han inte gillade sin kontaktperson så det kan väl bero på vilken person man pratar med.

Swedbank har jag inte haft några problem med alls. Känns som att de är bra på småföretagare. Jag har dem privat också så det är smidigt när kunderna har det. Swedbank har ju även sparbanker och det fungerar lika bra med dem.
Foto på khoije

khoije

  • 120 poäng 100 badge 2x thumb
Precis det borde ju funka... Förstår ärligt talat inte varför Visma strular. Har SEB privat så är inte särskilt sugen på att byta bank bara för att Visma inte kan få till en koppling. Frustrerande. 
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hejsan! 

Du ska självklart kunna ha en bankkoppling med SEB och jag kan bara beklaga att det inte fungerat för dig hittills.

Jag kommer skapa ett ärende hos oss gällande detta så kommer vi ta kontakt med dig via mail så fort vi har mer information om just din bankkoppling och vad som gått fel. 

Ha en fin dag!

/Lovisa 
Foto på khoije

khoije

  • 120 poäng 100 badge 2x thumb
Det finns redan ett ärende sedan april 2017, eller om det var juni. Det finns i varje fall. Jag väntar bara på svar. 

Mvh,
Katarina
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej igen khoije! 

Jag har varit i kontakt med banken och stämt av hur det ser ut hos dem. 

Vad de kunde se så har du en bankkoppling på det företagskontot som du lagt in i ditt program. Jag kommer därför att aktivera det även från vår sida :) 
Händelserna ska börja rulla in i programmet inom 2-3 dagar. Tveka inte på att återkomma här i tråden om det är så att du fortfarande inte fått in några händelser i mitten på nästa vecka.

Jag ber självklart så hemskt mycket om ursäkt för att ditt ärende dragit ut på tiden.

/Lovisa 
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej igen khoije!

Jag har nu kontrollerat din bankkoppling och kan se att du fortfarande inte mottager något kontoutdrag. Vi kommer självklart att felsöka vidare i varför det inte fungerar tillsammans med banken.

Jag återkommer här i tråden så fort vi har mer information.

/Lovisa
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Khoije!

Jag ber om ursäkt för att det dröjt ett tag innan jag återkopplat här i tråden.

Jag har nu varit i kontakt med banken för att se vad det är som hänt. SEB har felsökt från sin sida och kan se att det inte finns någon aktiv bankkoppling fullt ut, det är detta som gör att du inte får in några transaktioner i eEkonomi.

SEB rekommenderade att du tar kontakt med dom genom att ringa 0771-62 53 53. De kommer då hjälpa dig med resterande steg för att få igång allt. 

Ha en fin fredag!

/Lovisa