Hur får man bort en kundfaktura ur reskontran, som inte gick att matcha mot ett bankkonto? - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej, Har ett problem i Visma eEkonomi. Hur får man bort en kundfaktura ur reskontran, som inte gick att matcha med ett bankkonto? Orsak: Fakturan var i Euro, men pengarna sattes in på vanligt bankkonto.
Foto på thomas

thomas

  • 70 poäng

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej thomas,

Du kan Ångra fakturan.
Detta gör du under Försäljning - Kundfakturor - markera fakturan - Åtgärder - Ångra faktura

Detta innebär att en ny faktura skapas och automatiskt kvittas mot ursprungsfakturan och fakturan försvinner från reskontran.

Det går att matcha en faktura i annan valuta än SEK även om du får in den på ditt vanliga företagskonto.
Under Kassa- och bankhändelser trycker du till höger om Matcha - Ändra bankhändelse - sätt markering i rutan Utlandsbetalning - här komplettera du med eventuell bankavgift, det utländska beloppet samt vilken valuta det avser samt det utländska beloppet - Spara - därefter kan du Matcha och plocka upp fakturan som är utställd i annan valuta.

Ha en fin helg
/Susan

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.