Filer försvann vid uppdatering - Lön

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Vid nerladdning av ny version av visma lön 600 försvann alla gamla filer. Backuppen jag gjorde har inge fungerat heller..kris
Foto på soren bostrom

soren bostrom

• 70 poäng

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Sören,

Har du programmet installerat på datorn och det är dina företag som är försvunna eller hur menar du?
Det enklaste i detta fall är om du kontaktar oss via chatt/telefon så vi kan kika på vad det är som hänt:)

Ha en fin dag
/Susan
Foto på Annika

Annika

• 5,210 poäng 5k badge 2x thumb

Hej på er

Jag har hört från annat håll att detta är ett (vanligt?) problem som uppstår efter en windows-uppdatering. Kan inte supporten skriva här i forumet vad vi ska göra om vi drabbas av detta när vi uppdaterar Visma Lön nästa gång?

Med vänlig hälsning/Annika

Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 89,312 poäng 50k badge 2x thumb
Hej Annika!

Detta är ett problem som vissa kunder drabbats av vid uppdateringen till SQL 2014. Eftersom vi vill att det ska bli korrekt hos er så rekommenderar vi att ni kontaktar oss om ni råkar ut för detta istället för att försöka lösa det själva: https://vismaspcs.se/kontakta-oss#support
Vi försöker självklart dela med oss av så många lösningar som möjligt här i forumet, men i vissa fall vi vi hellre ha en kontakt för att det inte ska bli något annat problem.

Genom att alltid ta säkerhetskopior innan uppdatering så har man ett bra skydd!

Samma sak gäller vid större windowsuppdateringar, då menar jag till exempel uppgradering från Windows 8 till Windows 10.

/Anna
(Redigerad)
Foto på Annika

Annika

• 5,210 poäng 5k badge 2x thumb

Hej Anna

Tack för svar. Det gäller alltså att planera in uppdateringarna ordentligt, ha gott om tid och inte göra det för sent på dagen så att supporten har stängt.

Om det går åt skogen; kan man då lätt ladda ner den gamla versionen igen så att det går att lägga in säkerhetskopian?

Med vänlig hälsning/Annika

Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 89,312 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Uppdateringen till SQL 2014 behöver bara göras en gång så är det redan gjort så behöver du inte bekymra dig för kommande uppdateringar.
/Anna