- 70 poäng
Publicerades för 2 år sedan
Susan Åklundh, Fd Moderator
-
15,664 poäng
Har du programmet installerat på datorn och det är dina företag som är försvunna eller hur menar du?
Det enklaste i detta fall är om du kontaktar oss via chatt/telefon så vi kan kika på vad det är som hänt:)
Ha en fin dag
/Susan
-
5,138 poäng
Hej på er
Jag har hört från annat håll att detta är ett (vanligt?) problem som uppstår efter en windows-uppdatering. Kan inte supporten skriva här i forumet vad vi ska göra om vi drabbas av detta när vi uppdaterar Visma Lön nästa gång?
Med vänlig hälsning/Annika
Anna Svensson, Community Manager
-
88,984 poäng
Detta är ett problem som vissa kunder drabbats av vid uppdateringen till SQL 2014. Eftersom vi vill att det ska bli korrekt hos er så rekommenderar vi att ni kontaktar oss om ni råkar ut för detta istället för att försöka lösa det själva: https://vismaspcs.se/kontakta-oss#support
Vi försöker självklart dela med oss av så många lösningar som möjligt här i forumet, men i vissa fall vi vi hellre ha en kontakt för att det inte ska bli något annat problem.
Genom att alltid ta säkerhetskopior innan uppdatering så har man ett bra skydd!
Samma sak gäller vid större windowsuppdateringar, då menar jag till exempel uppgradering från Windows 8 till Windows 10.
/Anna
-
5,138 poäng
Hej Anna
Tack för svar. Det gäller alltså att planera in uppdateringarna ordentligt, ha gott om tid och inte göra det för sent på dagen så att supporten har stängt.
Om det går åt skogen; kan man då lätt ladda ner den gamla versionen igen så att det går att lägga in säkerhetskopian?
Med vänlig hälsning/Annika
Anna Svensson, Community Manager
-
88,984 poäng
Uppdateringen till SQL 2014 behöver bara göras en gång så är det redan gjort så behöver du inte bekymra dig för kommande uppdateringar.
/Anna
Välj en kategori
-
Visma Lön 100
- 318 konversationer
- 49 följer
-
Visma Lön 300
- 1248 konversationer
- 131 följer
-
Visma Lön 600
- 1831 konversationer
- 385 följer