Hej! Jag har några önskemål för ett mer lättarbetat kalendarium i Lön 600.

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Under bevakning
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

I vårt företag har ALLA olika arbetstider varje dag och varje vecka, så jag måste ändra arbetstid i kalendern varje dag på varje anställd. För att aktivera funktionen "Ändra arbetstid", måste jag klicka på den knappen med musen. Det vore så mycket lättare om man i varje kalenderruta kunde aktivera "Ändra arbetstid" med en knappfunktion istället och där direkt ändra antalet arbetade timmar varje dag. Känns som en liten förändring, som skulle kännas så himla bra!

Jag håller tummarna för att ni tar detta till er och ändrar detta!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Susanne Jahrl, Jönköping

Foto på Susanne Jahrl

Susanne Jahrl

• 414 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 5
Foto på Peter R

Peter R

• 3,342 poäng 3k badge 2x thumb
Håller verkligen med! Jag håller också på med det här flyttandet mellan tangentbordet och musen.
Foto på Susanne Jahrl

Susanne Jahrl

Jag skulle också vilja kunna markera flera dagar i kalendern (även om de inte ligger precis bredvid varandra) och på så sätt skriva in samma antal timmar på varje markerad dag. Skulle också underlätta ock snabba upp.

Foto på annasarnehed

annasarnehed

• 2,810 poäng 2k badge 2x thumb
Ändra arbetstid kan ni göra med tangent alt och Ä. Om ni tittar på "knappen" är det en markering under Ä i Ändra arbetstid.
Foto på Susanne Jahrl

Susanne Jahrl

Men Gud vad bra!! Tack snälla!

Betyder det att man alltid kan använda alt + understruken bokstav som snabbalternativ?

(Redigerad)
Foto på Jennie

Jennie

• 2,032 poäng 2k badge 2x thumb
Det skulle verkligen förenkla, speciellt om man kan ändra flera dagar på rad! 
Foto på Sara Lindblom

Sara Lindblom, Moderator

• 3,136 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

Ja det stämmer att man kan använda alt + den bokstav som är understruken, Ä i detta fallet. Detta är återkommande i hela programmet, så håll utkik efter de understrukna bokstäverna för att med ett enkelt kommando registrera snabbval osv. Att ändra arbetstid på flera dagar samtidigt går inte i dagsläget, det tar jag vidare som ett önskemål till vår utvecklingsavdelning.
Foto på annasarnehed

annasarnehed

• 2,810 poäng 2k badge 2x thumb
Jag har även upptäckt att man kan använda ctrl och page up eller ctrl och page down för att bläddra till föregående eller nästa anställd i anställningsregistret. Det underlättar också mycket!
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.

Tack för era synpunkter.

Vi tar med oss detta när vi ser över framtida förändringar i programmet.

Även kul att se användare dela med sig av era bästa tips för kalendariumet i den här tråden.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.