Hej

  • 0
  • 13
  • Fråga
  • Uppdaterades för 4 månader sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vad har hänt med Vismas fantastiska support?
Tidigare har man alltid kunnat ringa in och fått fantastisk hjälp, när man ringer nu möts man av okunning personal som inte verkar vilja hjälpa till. Utan hänvisar till olika länkar. Vad är problemet OM man vill ha den länken så finns ju den hjälpen i programmet. När  man ringer in är det för att man kört fast och vill ha hjälp av någon som kan programmet. Men ni verkar inte ha så många kvar som hanterar programmet. Vid flertalet tillfällen har jag ringt inoch då personen som svarar frågar går det bra att vänta jag ska fråga min kollega. Allt för ofta kommer dom tillbaka med att nej tyvärr jag vet inte men jag kan skicka en länk eller så kan du gå in i vårt forum. Men det är ju just det jag inte vill jag vill ha tillbaka er fantastiska hjälp när man ringde in och det tog typ 3 sekunder för den som svarade att lösa problemet för att dom KUNDE programmet dom behövde inte läsa innantill först och sen skicka en länk som ibland även blir fel för man kanske har två saker man vill ha hjälp med och den som skickar länken har bestämt att denna länken löser mitt problem. TRÅKIGT måster jag verkligen säga ni har haft den bästa av bästa supporter men nu är ni nog på bottenlistan. Hoppas verkligen att ni tar tiller av denna kritik och lär upp er personal så att dom kan programmet men även förstår sig lite på  bokföring mm för annars blir det ju väldigt svårt för dom att supporta oss. 
Foto på IKAB

IKAB

  • 312 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 5 månader sedan

  • 0
  • 13
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Tack för att ni lyfter detta, att ge bra support är superviktigt för oss!

Självklart ska du få superb hjälp via telefon om det är den vägen du väljer att kontakta oss på. Däremot tycker jag att det är bra att mina kollegor lyfter länkar och andra nyttiga grejer som komplement till samtalet eller chatten ni haft (men det ska som sagt inte ersätta hjälpen via personlig kontakt).

Under våren har vi anställt väldigt många medarbetare som har matats fulla av information om våra produkter. Eftersom programmen är rätt komplexa är insteget tyvärr rätt stort. Jag tar självklart synpunkterna vidare till mina kollegor som planerar utbildningarna för våra nya medarbetare - vi vill ju bli bättre!
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej igen!

Vår support är en av våra största avdelningar på Visma Spcs och vi jobbar hela tiden med att vi ska kunna ge det bästa stödet till alla användare av våra olika program. - inte alltid helt enkelt när vi har över 40 olika produkter och användare som är allt från nybörjare till superanvändare, med roller som redovisningskonsulter, administratörer och egenföretagare som sköter det administrativa på kvällen.

Därför tar vi självklart till oss av alla synpunkter, oavsett om du lämnar dem här i forumet, i våra kundundersökningar, i kontakter med mina kollegor eller som feedback på hjälpavsnitt eller filmer.
Grundämnet i tråden om att man inte får den hjälp man behöver jobbar vi som sagt också på. För att få ner våra kötider anställer vi löpande nya medarbetare som har en startsträcka och där mina kollegor som hanterar utbildningar för nyanställda har fått er feedback.

Om det är någon som har något ärende de behöver hjälp med så ber jag gärna en kollega ringa upp.

@Marie J: Jag tror att när du pratade med min kollega Lotta i januari så fick du förklarat för dig att vår sponsring i Vasaloppet sköts av vårt moderbolag Visma.
/Anna