Sökfunktion - Administration

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Är det inte dags att uppdatera sökfunktionen i Administration snart.
Jag vet att det är en jäkla apparat att göra det men det börjar bli väldigt frustrerande att det bara går att söka på början av ord mm. Börjar faktiskt fundera på att byta ett annars mycket bra program till något med bättre sökfunktion. Som det är nu så öppnar jag exel brevid och söker i tex kontoplanen där i stället för man blir bara irriterad när man försöker hitta i Admin. Jag har tidigare fått tips om olika sökvarianter man kan göra men om man tex ska söka på konton/artiklar/kunder mm som innehåller ett visst ord vill man ju att programmet skall hitta det när man skriver det i rutan sök.
Det är ju lite hela grejen med datorer. Att de ska jobba åt mig när jag inte kommer ihåg
Snällasnällasnällasnälla...
Foto på Bjorn Persson Matt-Sam AB

Publicerades för 4 år sedan

• 5
Foto på Peter R

Peter R

• 3,342 poäng 3k badge 2x thumb
Instämmer!
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Bjorn Persson Matt-Sam AB
Har du test "sök" funktionen? Ett ofta ej hittat eller underskattat litet verktyg som utökar sökfunktionen i registren.

Här kan du söka med en mängd olika villkor

:http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-administration-2000/default.htm?ref=ADMIN&ver=2015%2...  

Jag skriver inte det här för att jag inte håller med dig, absolut det kan bli smidigare och jag har skrivit om det oxå men det här kan vara ett sätt att förlänga det redan ansträngda tålamodet..

Snällasnällasnällasnälla...   Byt inte program;)

Kenneth
Den sök funktionen skulle ju vara en nödlösning tillsvidare om den hade funkat inne i tex fakturadelen när man letar en artikel eller i tex bokföringsdelen när man letar efter ett konto.
Det enda som kommer upp som negativt när man pratar med andra användare av Visma Admin är sökfunktionen.
Ni är ju väldigt framme när det gäller så mycket annan tex autoinvoice mm. Varför inte snygga till programmet med en sökfunktion anpassad till 2000 talet ?
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Håller med!

Kenneth
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Björn, tack för synpunkten!

Vi kommer absolut kika närmare på detta i framtida versioner. Vi får mycket frågor och önskemål gällande sökning och filtrering i listor så det ligger högt på vår priolista att undersöka. 
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,774 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hejsan!

Nu från version 2018.5/2018.6 har vi gjort om hanteringen på sök. I listläget inne på de flesta kolumner så finns nu en ruta överst i kolumnen där du kan skriva in det du söker på i kolumnen.

Du kan även lägga till kolumner genom att högerklicka överst i listen för kolumner och sedan klicka på översta pilen och du får en kolumn längst till höger med det du valt. Nu är det bara att söka i denna kolumnen också. 

Läs mer om Söka poster »

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.