Person/organisationsnummer kommer inte med på beställningar längre? Webshop

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej Varför kommer inte person/organisationsnummer med på bäställningar längre. Har hänt ett par ggr nu, mycket försvårande
Foto på Biggles59

Biggles59

  • 102 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 11 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

  • 3,950 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

Är det inne i eEkonomi eller i din webshop du ser att numret försvinner?
Är det på alla eller slumpmässiga beställningar?
Vad har du ställt in under Webshop - Betalsätt - Redigera eller skapa nytt betalsätt - Personnummer / Organisationsnummer? 
Har du fått över de beställningarna till ditt eEkonomi?
Öppna där isf kunden, ligger inget org.nr/personnummer på Försäljning - Kunder - redigera där?

Ha en trevlig dag!

/Sofia 
Foto på Biggles59

Biggles59

  • 102 poäng 100 badge 2x thumb
Hej
I webshopen, har alltid fungerat sedan 2013
Har provat spara om webshopen
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,722 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Vilket betalsätt använder du? Har du skapat egna betalsätt? Detta ser du under Webshop - Betalsätt. Klicka dig in på de betalsätt du har upplagda och kontrollera att du har angett att det ska vara obligatoriskt med personnummer/organisationsnummer i kassan. Detta gör du under rubriken Välj hur person- och organisationsnummer ska behandlas i kassan. 

Om personnummer/organisationsnummer är angett som obligatoriskt så kommer kunden inte vidare i kassan utan att ange just detta. När jag testar hos mig så fungerar det utan problem. Går jag in under Webshop - Beställningar och klickar på en beställning så ser jag personnummer/organisationsnummer under fliken Kundinformation.

Återkom gärna med mer information kring betalsättet så kikar vi vidare.

Ha det fint!

/Moa