Helårsbudget i månadsresultatet - Ekonomiöversikt

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 7 månader sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Blev jätteförvånad och besviken som ny användare av ekonomiöversikt - att det inte går att få med helårsbudgeten för respektive konto då man drar ut en månadsrapport. Förgående års värden samt det ackumulerade hittills får man med, men optimalt är så klart en rad för årsbudgeten längst ut till höger på månadsresultat-rapporten. Kan detta lösas snarast? MVH Malin Ingsten, Hökensås GK
Foto på HGK

HGK

• 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 1
Foto på Malin Kjellberg

Malin Kjellberg, Moderator

• 1,948 poäng 1k badge 2x thumb
Hej!

När man går in under Budget i Ekonomiöversikt så finns det en markeringsruta på raden till vänster om soptunnan "Visa i rapport/Diagram". Är den rutan markerad så ska du få en kolumn till inne på Resultatrapport och fliken Månad för budget. Men det är där du hade velat ha en kolumn till med årsbudgeten per konto och inte endast se det ackumulerade för perioden? Tänker så jag förstår dig rätt.

/Malin
Foto på HGK

HGK

Precis så! Jag kan ju sitta och jämföra i diagrammet, men när jag skickar ut månadsrapport till vår styrelse vill jag att de ska kunna följa hur våra konton går utifrån vår årsbudget direkt på rapporten. I nuläget måste jag, och de, klicka upp vår årsbudget i ett nytt dokument alternativt ha den utskriven vid sidan om för att kunna jämföra, och det vore så mycket lättare om det fanns en kolumn till bara! Hoppas det går att lösa.
Tacksam för svar, och gärna - relativt snabbt! ;-)

MVH
Malin Ingsten
Hökensås GK 
(Redigerad)
Foto på Helene Hardebring

Helene Hardebring, Produktansvarig - Visma Advisor Periodavslut

• 2,878 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Malin !

Tack för att du hör av dig och jag har registrerat din synpunkt. Tyvärr vågar jag inte lova dig en snabb lösning på detta, men jag förstår ert behov och ska väga in detta när vi planerar kommande förbättringar framöver. 

Vänliga hälsningar
Helene
Foto på Bert

Bert

• 72 poäng
Hej.

En avvikelsekolumn i % mellan utfall och budget skulle göra det hela komplett.

Mvh
Bert
Foto på Helene Hardebring

Helene Hardebring, Produktansvarig - Visma Advisor Periodavslut

• 2,878 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Bert !

Avikelsekolumn i % mellan utfall och budget finns med i planerna framöver !  

Hälsningar
Helene
Foto på HGK

HGK

Önskar också helårsbudget med i månads resultatrapport!
Foto på Petra

Petra

• 60 poäng
Hej, jag undrar arbetet går med att få med en avikelskolumn mellan utfall och budget? Jag arbetar med många Brf:er och efterfrågan är stor....

Hälsningar, Petra
Foto på Desiree Bergvall

Desiree Bergvall, Produktansvarig - Visma Ekonomiöversikt

• 1,322 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Petra
Det finns nu möjlighet att själv välja mellan ett antal kolumner i månadsrapporten. 
Du finner detta under kugghjulet i rapporten, har du bara kryssat i att du vill visa budget i rapporter och diagram så kommer du kunna välja att visa avvikelsekolumnen. Antingen i kronor eller i %.
Prova gärna och återkoppla med feedback till mig om det uppfyllde dina krav:-)

Ha en bra dag!

mvh
Desirée