Hjälp oss göra eEkonomiappen ännu bättre!

• 3
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi vill gärna låna någon minut av dig för få dina åsikter om vad du vill ha med i appen, detta är av stort värde för oss i vår prioritering för vad som ska implementeras.

Klicka här för att komma till undersökningen

Tack för din hjälp!
Foto på Maria Olsson

Maria Olsson, Fd Business Analyst, ERP Webb

• 1,620 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 3
Foto på KarinL

KarinL

• 3,278 poäng 3k badge 2x thumb
Tycker nog att det var en väldigt mager undersökning. Inga frågor om vad jag vill ha i appen eller vad som skulle göra att jag använder den. Ni verkar väldigt snäva i er syn på vad appen är till för.
Foto på Maria Olsson

Hej Karin

Om du använder appen idag och klickar ja på frågan så kommer du till två frågor där du kan skriva vad du tycker är bra eller vad du tycker är mindre bra. På sidan som följer försöker vi ringa in några funktioner som kan önskar att ha i appen, samt att du kan skriva en kommentar med andra saker som är viktiga för dig att ha.

Är det så att du inte använder appen idag, så får du också möjlighet att välja vad vad du vill prioritera på några utvalda saker eller skriva en kommentar om det är annat som är av intresse för dig.

Du får gärna skriva dina önskningar om funktionalitet direkt här i forumet också.

Ha en fin dag!
/ Maria
Foto på KarinL

KarinL

Hej igen. Jag använder inte appen idag så jag svarade nej på frågan. Sen får jag några funktioner som jag får tycka till om. Inget mer. Ingen möjlighet att lämna kommentarer. Endast mailadress.
Foto på KarinL

KarinL

Det borde väl vara högintressant för er att ta reda på varför man inte använder er app? Det finns ju många anledningar allt ifrån att man inte vet att den finns till att den faktiskt inte uppfyller mina behov. I mitt fall rör det sig om avsaknaden av möjlihgeter att komma åt mitt data, t.ex. betalda lev.fakturor (inkl inscannad bild), historik på en leverantör inkl alla fakturor osv. Inte bara en lista i datumordning utan att kunna välja, söka osv. Lite mer funktionalitet, alltså.... 

Alternativet är ju att ni gör själva eEkonomi responsivt, där har ni en del jobb att göra.
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 49,122 poäng 20k badge 2x thumb

För min del så vill jag veta vad kund köpt, hur mycket (antal) och när, samt pris på artiklar

Foto på marlo1234

marlo1234

• 274 poäng 250 badge 2x thumb
Glömde skriva att Ekonomiöversikt vore fint att ha i appen. 
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej,
Jag skulle gärna använda appen on the fly när jag varit hos kund och vill fakturera.nu
Men tyvärr är den inte användarvänlig i det här momentet, här har man inte tänkt som i programmet, att man kan hämta kundens uppgifter från "molnet".

Jag vet inte hur andra gör men det känns inte inspirerande att efter kundbesök sitta och pillar in alla kunduppgifter via ett visitkort, Hitta eller Eniro.

Men jag borde väl ha lagt upp kunden kvällen innan så den redan fanns i kundregistret? JA, i en värld av dom bästa, men vi lever inte i den världen ännu;)

Ge oss en app som har extra allt så vi tycker det är ballt. 
Så vi går omkring med "Japp jag använder Vismas app"

Nu saknar den mycket
och det sänker intrycket

Men vi vill ge er en app(okalytisk) chans
Nu har ni världens läge till revansch;)

MVH

Kenneth
Foto på Tobias Hallqvist

Tobias Hallqvist

• 90 poäng 75 badge 2x thumb
På artiklar som jag lägger in inköp och pris per till kund.  När jag skriver fakturan borde det visas vinstmarginalen på en artikel.  så jag vet gränsen på +/-0%.
Foto på marlo1234

marlo1234

• 274 poäng 250 badge 2x thumb
Kunna importera bildunderlag (och pdf:er) från Dropbox och inte bara från bildrullen!
Foto på Maria Olsson

Hej

Klart att vi också vill att appen ska bli så bra som möjligt. Att kunna hämta kundens uppgifter på samma sätt som i eEkonomi är något som jag ska ta med i framtida förbättring. Håller med dig Tobias om att vi absolut skulle kunna visa TB i % och Kr för att underlätta vid fakturering. 
Marlo1234 är det då du använder Visma Scanner du vill lägga till bilder från Dropbox? Klart att det borde fungera också, vi får se över den funktionaliteten.

Ha en fin dag!
/ Maria

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.