Hur använder man mitt lönebesked om den anställde inte har mail adress?

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • Besvarad
Har inte börjat använda mitt lönebesked ännu då det finns anställda som inte har mail adress varken privat eller via företaget, hur löser man detta?
Foto på Marie-Louise

Marie-Louise

  • 70 poäng

Publicerades för 6 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på ullabritt

ullabritt

  • 750 poäng 500 badge 2x thumb

Hej! Jag tror inte det funkar på annat sätt än med papperspost i så fall. Om de inte kan öppna ett mailkonto förståss. Bara vad jag tror, kanske någon annan har förslag?
Foto på Lotta

Lotta

  • 2,596 poäng 2k badge 2x thumb
Hej! Jag håller med. Idag "måste" man nästan ha ett mailkonto. Det är ju gratis på hotmail och gmail.
Annars är det papperspost som gäller.
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 8,786 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Marie-Louise,

Precis som Lotta och Ulla-Britt skriver så är en e-post adress en av de förutsättningar som krävs för att man ska kunna använda tjänsten mitt lönebesked.

Du kan läsa mer om det i Kom igång med Mitt Lönebesked för företaget»

Ha en fin dag!
/Cecilia