Hur använder man mitt lönebesked om den anställde inte har mail adress?

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Har inte börjat använda mitt lönebesked ännu då det finns anställda som inte har mail adress varken privat eller via företaget, hur löser man detta?
Foto på Marie-Louise

Marie-Louise

  • 70 poäng

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på ullabritt

ullabritt

  • 832 poäng 500 badge 2x thumb

Hej! Jag tror inte det funkar på annat sätt än med papperspost i så fall. Om de inte kan öppna ett mailkonto förståss. Bara vad jag tror, kanske någon annan har förslag?
Foto på Lotta

Lotta

  • 3,218 poäng 3k badge 2x thumb
Hej! Jag håller med. Idag "måste" man nästan ha ett mailkonto. Det är ju gratis på hotmail och gmail.
Annars är det papperspost som gäller.
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,936 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Marie-Louise,

Precis som Lotta och Ulla-Britt skriver så är en e-post adress en av de förutsättningar som krävs för att man ska kunna använda tjänsten mitt lönebesked.

Du kan läsa mer om det i Kom igång med Mitt Lönebesked för företaget»

Ha en fin dag!
/Cecilia