Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur bokför man inköp till projekt - Visma Administration

hur bokför man tjänster och inköp till projekt om det ska vidare faktureras?
6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Använd konto 4600 (4610) främmande tjänster
och 4010 för materialinköp, registrera projektet i Visma - programmet och gör lika med intäktskonton - sålda tjänster och sålt material, registrera projekt.
Sedan kan du enkelt få utskrifter på dina projekt och se att allt köpt blivit fakturerat.

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

ifall man hyr maskiner m.m. hur bokför man då?
Fd medlem
Inte tillämpbar

till projekt
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om du hyr maskiner som och ska vidarefakturera den kostnaden kan ett konto 46XX t ex 4650 Maskinhyror vara användbart.
Och motsvarande konto på intäktssidan om du debiterar kostnaden

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

...och lägger upp projektnummer även där.

Mikael
Davor P1
CHAMPION

Det viktigaste är att du använder samma projektnummer på både inköp och försäljning.

Vi använder samma försäljningskonto som "vanlig" försäljning utan att särskilja på om det är direkt eller vidareförsäljning.

//Davor P