Felmeddelande: Registrering/avregistrering av COM-server misslyckades. - Lön 100/300/600

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Fick följande felmeddelande vid uppgradering av Lön 300: "Registrering/avregistrering av COM-server misslyckades. Ett oväntat fel inträffade vid registrering/avregistrering av COM-server. Lösning Kontakta Visma Support."
Foto på MISU

MISU

  • 70 poäng

Publicerades för 3 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Linnea Norden

Linnea Norden, Moderator

  • 5,884 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Misu!

Det finns två alternativ beroende på om allt är installerat på din dator eller om du har en server och har gjort arbetsplatsinstallation på din dator. 

Om allt finns lokalt på din dator gör enligt nedan. 
1. Stäng av Windows Brandvägg tillfälligt på din dator. 
2. Starta programmet Visma Assist Lön och välj att reparera programmet medans Windows Brandvägg är avstängd. 
3. Prova om programmet fungerar. 
4. Starta Windows Brandvägg igen.
5. Fungerar inte programmet så gör enligt instruktioner här


Om du har server och arbetsplatsinstallationer gör enligt nedan. 
1. Stäng av Windows Brandvägg tillfälligt på servern. 
2. Starta programmet Visma Assist Lön och välj att reparera programmet medans Windows Brandvägg är avstängd. 
3. Prova om programmet fungerar. 
4. Starta Windows Brandvägg igen.
5. Fungerar inte programmet så gör enligt instruktioner här

Om detta inte hjälper så behöver vi veta mer om ditt operativsystem, antivirusprogram och hur det är installerat hos er. 

//Linnea
(Redigerad)