Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur fylla i datum vid utskrift av statistik

Hej,
Jag skulle vilja skriva ut hur många artiklar av ett visst artikelnummer som sålts under en månad, exempelvis juni 2017. Har provat de flesta varianterna (artikelstatistik omsättning, kundstatistik omsättning. Om jag fyller i datum blir dock utskriften helt tom på artiklar. Jag skulle också kunna försöka skriva ut lagertransaktionslista. Men går det att på något sätt fylla i datum så den skriver ut transaktioner mellan 1: a juni och 30: e juni?

Har också en annan fråga. Varje gång jag registrerar den första artikeln på en ny faktura kommer en ruta upp "Visma kreditupplysning". Det blir lite tröttsamt att klicka bort den varje gång. Kan man göra så att den inte kommer upp hela tiden?

Tack på förhand!

2 SVAR 2
Davor P1
CHAMPION

När det gäller kreditupplysningen ändrar du detta under ARKIV - FÖRETAGSINSTÄLLNINGAR - Min sida/internettjänster - Visma Kreditupplysning.

Här kan du ställa in om eller när frågan om kreditupplysning skall komma upp.

//Davor P
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Olle!

Det finns en rapport som heter Artikelstatistik som du kan importera i ditt program. I denna rapport kan du göra urval på datum. 

Du importerar denna genom att gå på Arkiv - Mallar / Rapportgenerator - Läs in rapport. I rutan som kommer upp ändrar du inte sökväg utan trycker OK. Då får du upp en lista med rapporter, och det är den som heter Artikelstatistik du ska markera och trycka Importera. 
När den är importerad behöver du avsluta programmet och gå in i det igen. Och då finns denna rapporten att skriva ut under Utskrifter - Inlästa. 

När det gäller Lagertransaktionslistan kan du göra urval på Datum när du skriver ut denna listan. Detta gör du genom att i urvalsrutan på raden Datum i kolumnen Villkor skriver du tex 20170601..20170630 . Du skriver alltså två punkter mellan datumen. 

//Linnea