Hur gör jag innestående lön och arbetsgivare rapport rätt?

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Vi använder eekonomi smart med lön och deklaration/årsredovisning
Det är första gången jag gör bokföring så mina frågor kan nog vara lite konstiga!

Vi är ett nystartat företag sedan 1 april. 
Vi har bestämt att vi ska ha en månads innestående lön med utbetalning den 25 varje månad
Jag har skapat lönebesked för april  med utbetalning den 25 maj
Jag är osäker på om det är så man ska göra?
För på arbetsgivare rapporten den blev ju tom på april månad på maj månad så syns den är det rätt gjort?
Foto på Benny

Benny

  • 1,114 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

  • 76,200 poäng 50k badge 2x thumb
Det är utbetalningsdagen som bestämmer när arbetsgivaravgiften och avdragen skatt ska deklareras hos Skatteverket oavsett när arbetet utförts, därför är skattedeklarationen ( om det är den du menar när du skriver arbetsgivarrapport) tom för april

Mikael
Foto på Benny

Benny

  • 1,114 poäng 1k badge 2x thumb
Ja det är nog det jag menar
När jag går in på Ny arbetsgivardeklaration så är den tom men i maj månad så är den ifylld
Så då är det nog rätt
Tack