Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har använt 1940 och eEkonomi använder 1930 - eEkonomi

Hur gör jag ? Vi har idag sammankoppling mellan Swedbank och Visma vilket gör att alla de fakturor som utgår från Visma går in i konto 1930 automatiskt MEN jag har före det och under åren använt 1940 till ALLA manuella fakturor och händelser, måste jag göra om och köra alla andra händelser utom de manuella fakturorna till 1930 istället, de finns ju trots allt med i bokföringen, hoppas att ni förstår vad jag menar. Mvh Eco
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag gissar nu bara, men arbetar du med eEkonomi?

Det bör finnas en företagsinställning där du kanske kan ändra så att betalningarna pekar mot 1940 istället. Jag kan göra så i min Administration så jag hoppas att det ska fungera i eEkonomi också.

Med vänlig hälsning Lena

Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej!

När man börjar arbeta med eEkonomi så anger man vilket 19xx-konto som ska vara ens företagskonto. Man kan sedan fylla på med fler 19xx-konton om man har flera olika företagskonton.

Du kan lägga till 1940 under Inställningar - Kassa och bankkonton om du vill, detta kan du sedan använda under Kassa och bankhändelser

Men eftersom du har bankkoppling skulle ovan ställa till det lite, då man först måste stänga av kopplingen på 1930, sedan aktivera den på 1940 - det tar cirka 3 bankdagar att stänga av samt ytterligare 3 bankdagar att aktivera. Detta skulle alltså medföra att händelser som sker under dessa dagar inte kommer in i eEkonomi.

Istället rekommenderar jag att du fortsätter köra på 1930. Men att du gör en manuell verifikation under Bokföring - Verifikationer - Ny verifikation och flyttar saldot från 1940 till 1930;

1940 K
1930 D

Sedan bör saldot på 1930 stämma med saldot som finns på banken!

Ha det fint!

Moa