Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Peter Hogeby
MEDLEM

Skapa olika kundgrupper - eEkonomi Förening

I Visma e-ekonomi  Förening så hanteras såväl medlemmar som personer/organisationer som hyr vår bygdegård som kunder. Hur håller jag enklast isär olika kundtyper? Nu finns det enbart privatperson och företag som definierade kundtyper, går det att skapa egna kundtyper? Kan jag ta ut en rapport med enbart medlemmar och hur gör jag det? Finns det även en rapport där jag kan se vilka medlemmar som betalt och vilka som inte betalt såsom man kan se det i Visma Förening? Om det inte går lika lätt hur gör man då? 
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan Peter,

I Visma eEkonomi finns inte möjligheten att skapa egna kundtyper utan det är endast Företag och privatperson det finns att välja på. 
Däremot finns det en funktion som heter Kundetiketter som man kan lägga upp under Inställningar- Kundetiketter för att kategorisera sitt kundregister. Därefter går man in på kunden under Försäljning- Kunder - Redigera. Så kan man välja upp den kundetiketten. Då kan man exempelvis göra urval på kundetiketten när man tar ut rapporten Försäljningsstatistik.
På kundreskontralista och obetalda kundfakturor kan man inte göra det urvalet.

Jag tar vidare ditt förslag och önskemål till vår utvecklingsavdelning. Och jag tackar för att du skriver förbättringsförlag och funderingar här.

Ha en fin dag.

//Amanda