Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur korrigerar jag reskontra nrä jag inte hittar felet?

Hittar inte felet... jag har 293kr mindre på kundfodringar 1510 än på obetalda kundfakturor och jag hittar inte felet!  

Minns att det varit någon som betalat för mycket och någon för lite som jag inte har gjort något åt, eftersom det har varit småsummor.  Minns inte alls vilka det var och det skulle ta dagar att leta känns det som!  

Vad kan jag göra? Måste jag hitta felet på en så liten summa? 
4 SVAR 4

Skall vi vara praktiker eller byråkrater.

Praktikerna bokar bort det hela mot ett kostnadskonto. 293 kr är inga stora summor.

Byråkraten reder ut transaktionerna på varje faktura. Bokar bort det som kundförluster och ev kursvinster.

293 kr är inget som skatteverket normalt har några synpunkter på och de kommer inte att reagera om du är praktiker i det här fallet.


Tomas Tobiasson

TUSEN TACK! Satt förra året och letade efter 23kr i flera dagar... 

Så har jag också gjort innan jag blev praktiker. Letade 9 öre i två dygn i ett koncernbokslut. Hade en gamma fröken som talat om för mig att allt skulle stämma på öret. Efter en vecka frågade jag henne hur vi skulle rätta till de 9 örena. Då skrattade hon bara och så att upp till 100kr så bokar vi bara bort dem. Numera har jag ett belopp på 1000kr som riktlinje och max 1-2 gånger per verksamhetsår. Lycka till i framtiden.

Mycket smart! Det måste vara någon rim och reson.Tack igen!