Hur redovisar man utlandstraktamente vid mellanlandning?

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • Besvarad
När man flyger med mellanlandning, ska man då redovisa länder där mellanlandningar skett?

Så här står det i instruktionerna:

"Om du besökt flera länder innan du kommit tillbaka till Sverige ska du nu registrera varje inresa till och varje utresa från ett land.

Det är mycket viktigt att du anger exakt tid varje gång du passerar gränsen till ett nytt land eftersom beräkning av traktamente baseras på dessa uppgifter."

Jag har tidigare redovisat mellanlandningar men senaste gången sade min chef att det är fel och att jag inte ska redovisa länder jag mellanlandar i.

Foto på Heat

Heat

• 72 poäng

Publicerades för 6 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Moderator

• 996 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Heat,

Vår rekommendation är att du anger de gånger som du passerar gränserna för att tjänsten automatiskt ska kunna räkna ut korrekta traktamenten. Det kan även behövas vid uppföljning i efterhand. Jag har försökt hitta någon information om att det skulle vara fel att ange detta, men kan inte hitta någonting kring det hos Skatteverket. Är det så att din chef vill utveckla sitt resonemang om varför det skulle vara fel så får du gärna återkoppla i den här tråden då det kanske kan vara bra även för oss att få ta del av den informationen.

Hoppas att du får en fin helg!
/Joanna