Hur ska jag bokföra Fora rätt - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hur ska jag bokföra Fora?Jag använder mig av eekonomi smartFakturan ser ut så härFörsäkring AGS 0 krFörsäkring AGB 73 krFörsäkring FPT 0 krFörsäkringTGL 50 krFörsäkring TFA 5 krAvtalspension SAF-LO 2150 krPremiebefrielse SAF-LO 0 krAtt betala 2278 kr 0 kr momsKan jag bokföra totalsumman 2278 kr på konto 7570Eller ska man dela upp kostnaden på flera konto?Om man ska använda flera konton så är jag tacksam om ni kan visa vilka konton jag ska använda för jag kommer inte på hur jag ska göra
Foto på Benny

Benny

• 1,114 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Roffak

Roffak, Champion

• 27,804 poäng 20k badge 2x thumb
Hej

Du kan använda konto 7570 för hela summan.

MVH
Rolf
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

• 81,106 poäng 50k badge 2x thumb
Avtalspensionen beläggs med löneskatt 24,26%, övriga premiedelar gör det inte,
så antingen bokför du hela premien nu på 7570 och delar upp pensionsdelen när du gjort årsrapporteringen efter kalenderårets slut eller så delar du premien enligt ovan och lägger till löneskatten löpande vid varje delbtalning.

Mikael
Foto på Benny

Benny

• 1,114 poäng 1k badge 2x thumb
Tack för era svar!
Lättast verkar att vara att lägga allt på konto 7570 jag tror jag gör det
Det andra alternativet verkar vara för avancerat för mig

mikael pettersson

Bra 
Kom bara ihåg att göra jobbet med beräkningen av löneskatten i ditt bokslut. Alla pensionspremier som betalas under ett verksamhetsår skall deklareras i separat ruta på bolagets
 Inkomstdeklaration 2 

Mikael
Foto på norrland

norrland

• 362 poäng 250 badge 2x thumb
Hej!
 Nu sitter jag med axakt samma fråga :D Ska jag då använda mig av konto 7412 till "Avtalspensionen beläggs med löneskatt " ? Eller annat förslag?

MVH

mikael pettersson

Ja det ska du

Mikael