Hur ska vi kunna få attest på en lönekörning när det inte längre är möjligt att skicka ut prel. lönekörningar via mail till en attestant? - Lön 300/600

• 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hur ska vi kunna få attest på en lönekörning när det inte längre är möjligt att skicka ut preliminära lönekörningarna via mail till en attestant?

Vi skapar i dagsläget en lönekörning där vi sedan sparar ner preliminära lönebesked som pdf för att sedan skicka dessa till ansvarig på företaget, vilket vi kör lönerna för. 

Vi undrar nu hur vi ska kunna lösa problematiken med att vi inte längre kan skicka personuppgifter via mail och därmed inte kan få ett ok på lönerna innan vi skickar ut dem skarpt till den anställde. 

Kommer det att skapas upp någon attestfunktion som ansvarig kan logga in och därmed godkänna lönen eller hur har Visma tänkt lösa detta?
Foto på emmahjertelundh

emmahjertelundh

• 200 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 2
Foto på Alexander Karlsson

Alexander Karlsson, Employee

• 848 poäng 500 badge 2x thumb
Hej emmahjertelundh!
En lösning på detta skulle vara att man installerar löneprogrammet på en terminalserver som attestanten har tillgång till. Då flyttar ni ingen data och den som attesterar era löner kan direkt gå in i programmet för att gå genom lönespecifikationerna.

//Alexander
Foto på emmahjertelundh

emmahjertelundh

• 200 poäng 100 badge 2x thumb
Ja det skulle kunna fungera MEN vi har redan en terminalserver och alla företagen vi kör löner för inlagda i byråstöd. Kan man dela upp behörigheterna så att olika personer endast kommer in i olika bolag? Och kan man skapa en behörighet som endast tillåter en titt-möjlighet? 
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

• 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

I dagsläget kan man inte dela upp behörigheter eller skapa titt-möjligheter. Det enda man kan styra är lösenord till respektive bolag. 

Jag lägger denna frågan vidare till vår utvecklingsavdelning. 

/Moa
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,890 poäng 50k badge 2x thumb
Hej Emma!

Jag snubblade över den här tråden och skulle vilja att du går in och skriver en kommentar eller klickar på Följ i den här tråden: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/skicka-lonebesked-for-attest-till-kund-gdpr
Jag kommer stänga och arkivera den här tråden eftersom att en ändring för attest isåfall är aktuell i Mitt Lönebesked.

/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.