Hur väljer jag rätt konto för inkassotjänst

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har sålt kundfakturan till ett företag som helt enkelttar hand om fakturan när en kund inte betalar mig för den tjänsten jag utförde.

När jag sitter och ska bokföra fakturan märkte jag att det är några konto, men är osäker på vilka jag ska välja. På fakturan är det0.00% på momsen.

Vilka konto 6900,6991,6992 ska jag välja eller finns det andrakonto som jag kanske har missat?

(Har Visma eEkonomi - Enskild firma)
Är det iså fall så jag ska kontera ?

2440 leverantörsfaktura
2900 övriga externa kostnader

/NieMec
Foto på caitlin

caitlin

• 996 poäng 500 badge 2x thumb
  • ängslig

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Foto på caitlin

caitlin

• 996 poäng 500 badge 2x thumb
Har sökt och läst här men hittar inte riktigt de svar som jag sökte efter så jag testar och fråga här och hoppas någon kan hjälpa mig !

Detta är nytt för mig, jag har sålt fakturan till Invoice inkasso som en kund troligen inte kommer att kunna betalar. Hur som helst så har Invoice inkasso skickat mig en faktura som jag ska betalar till de (invoice inkasso) med 125 kr  med momssats 0.00%. Benämning som står på fakturan (Negativt klientkonto som faktureras enligt avräkning )

Hur kontera jag ?

/NieMec
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag tänker att precis som föreslås i den tråden som KenArd länkar till så borde du kunna registrera detta på konto 6060 eller liknande underkonto. Jag arkiverar denna tråden så fortsätter vi i den andra tråden om det behövs (såg att du hade skrivit i den också :) )

/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.