Huvudbok inkl årets ingående balans - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Utskrift av huvudboken - en viss period
Om jag har många transaktioner på ett viss konto och vill bara skriva ut periodens händelse så MÅSTE jag få med årets ingående balans för kontot. Nu står det bara periodens IB vilket inte är tillräckligt anser jag. (Ex. när jag vill lägga bilaga till bokslutsakten så måste räk.årets IB finnas med på respektive balanskonto).
Foto på Anne Sandstrom

Anne Sandstrom

• 160 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

• 4,450 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Anne!

När du skriver ut din balansräkning på en specifik period - hur går du till väga i eEkonomi då?
Prova att gå till Bokföring - Rapporter - Balansräkning - Skapa rapport. Välj Annan period, skriv önskad period och bocka sedan i rutan för Visa föregående års värden. 
Då får man ut dessa kolumner:
Vid periodens början
Förändring
Vid periodens slut och
Periodslut fg år.

Om du ska lämna en bilaga till bokslutsakten och tar en utskrift för hela året på balansrapporten kan du även där bocka i rutan för Visa även föregående års värden.

Är det något där du saknar?
Kanske är jag som missuppfattar dig fel, i så fall får du gärna förklara lite mer ingående hur du menar :)

Ha det gott!

/Sofia 
Foto på Annica

Annica

• 5,882 poäng 5k badge 2x thumb
Ann, om du vill lägga till en huvudboksbilaga till bokslutet borde du väl verkligen ha med alla transaktioner för hela året, dvs att du väljer att ta ut HB-bilagan för hela året och inte del av året. Då får du med IB och allt som hänt.