Uppdatera även referensen - vid automatisk adressuppdatering till avtal - Administration

  • 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Inne på avtalen finns på fliken 2 en markeringsruta för Automatisk adressuppdatering vid fakturering, vilket är fantastiskt bra... Men varför uppdateras inte referensen till avtalet vid denna uppdatering? Nu får vi manuellt gå in på avtalen och likväl plocka in kundnumret för att ny referens ska följa med in på avtalet. (Vi hanterar ca 1600 avtal i Admin). Hälsningar Camilla
Foto på Camilla

Camilla

  • 362 poäng 250 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 6 år sedan

  • 2
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Camilla,

Tack för din synpunkt. Jag håller helt med dig. Vi får titta på en lösning och åtgärda vid tillfälle. Jag återkommer med info här i tråden med status i ärendet längre fram.
Foto på Camilla

Camilla

  • 362 poäng 250 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Avtalsfakturering - hämta "vår referens" från inställningar, inte från avtalet - Administration.


Vi har en ny person som ska stå som vår fakturareferens på samtliga nya fakturor. Det blev problem när vi skulle göra avtalsfakturering från 1500 st avtal, eftersom det på avtalen står ett annat namn som vår referens och den personen har slutat hos oss. Det går inte att massuppdatera "vår referens" på avtalen...

Jag tycker att den referens som man skriver in på företagsinställningar/Försäljning/Dokumentinställningar ska gälla även vid avtalsfakturering.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Camilla, 

Tack för uppdateringen i den här frågan. Vi har inte arbetat vidare med detta i avtalsfunktionen i programmet då vi har fått prioritera andra åtgärder och önskemål. Däremot har vi tittat på liknande önskemål kring att enklare uppdatera olika uppgifter på fakturorna innan de skrivs ut till kund. Det ligger alltså närmare i vår planering att ge möjlighet att massuppdatera fakturor och det skulle i så fall också täcka det scenariot du beskriver. Men det vore förstås bra att förenkla detta i avtalsfunktionen också. 

Jag meddelar dig när jag kan bekräfta att vi har en ändring på plats som skulle underlätta för dig. 
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Camilla, 

I version 2014.1 har vi lagt till möjligheten att massuppdatera fakturor. Om referensen behöver uppdateras för att det står fel på avtalen markerar du de fakturor du skapat och justerar värdet i fältet med funktionen Massuppdatera. Detta justerar inte avtalen i grunden men kan förhoppningsvis vara en hjälp på vägen. 

Versionen finns tillgänglig för nedladdning på Min sida. Information om nyheterna hittar du här: http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-administration-2000/default.htm#versionsnyheter.htm%3FTo...
Foto på Elena

Elena

  • 510 poäng 500 badge 2x thumb

Hej,

Jag tycker att det skulle vara jätte smidigt att skaffa fram massuppdateringar för alla rutor som finns på avtal. Just nu har jag 285 avtal som jag behöver uppdatera och byta i ruta "Vår referens".

Idag går det inte att massuppdatera den här ruta. Jag har bara två alternativ:

Alternativ 1: Jag ska gå i varje avtal för sig och byta där eller

Alternativ 2: Varje gång jag skaffar fakturor från dessa avtal måste jag komma ihåg och gå till massuppdateringar i fakturor och byta där.

Jag tycker att det är ganska lätt  för er att skaffa fram massuppdatering i Avtal och göra programmet ännu smidigare.

Med vänlig hälsning,

Elena


(Redigerad)
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Elena, tack för din input. Jag håller helt med dig att det borde gå att massuppdatera fältet på avtalen. Vi har för avsikt att åtgärda det vid tillfälle men det har tyvärr inte blivit prioriterat. Vi har med oss det i åtgärdslistan till kommande versioner. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.